Remake Silent Hillu 2 se líbí i původnímu tvůrci. Stránka hry mezitím čelí vandalismu
zdroj: Bloober Team

Remake Silent Hillu 2 se líbí i původnímu tvůrci. Stránka hry mezitím čelí vandalismu

8. 10. 2024 15:30 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |


Silent Hill 2 je překvapením roku. Bloober Teamu se povedla fantastická práce při reimaginaci legendární hry, ačkoliv málokdo věřil, že se studio s všelijakou kvalitou psychologického hororu zvládne s tak obtížnou hrou uspokojivě poprat... ale zvládlo! A já i všichni skeptici si sypeme popel na hlavu a žádáme o odpuštění. Hra ale zákonitě nemůže udělat radost všem, a i přes skvělé hodnocení 87 na Metacriticu se najdou tací, kteří úspěch a pozitivní recenze špatně snášejí.

Kuriózní byla snaha přepsat stránku hry na Wikipedii, v níž nějaký troll v tabulce „skóre v recenzích“ záměrně snížil získané známky klidně i na nuly z deseti a jedničky z pěti. Jedním z bodů kritiky malého a uřvaného herního podhoubí je například názor, že hra je „woke“, protože postavy Angely nebo Marie nejsou dostatečně sexy (obzvláště v kontextu příběhu Angely jde o vyloženě odporný diskurz).

Remake se ale líbí tvůrci a šéfovi vývoje původní hry z roku 2001, Masašimu Cubojamovi, který na sociální síti X vyzdvihl klady i zápory nové tváře hry: „Myslím, že hodnota remaku tkví v tom, že si jej může zahrát nová generace. Jako tvůrce jsem velmi šťastný, že hra existuje i po 23 letech! I když neznáte originál, můžete si užít remake takový, jaký je. A jestli je dobrý, nebo špatný, nijak neovlivňuje původní hru,“ vysvětluje Cubojama a jedním dechem dodává, že moc nemá zájem o 4K, fotorealismus, bonusové klobouky pro hlavní postavu a podobně.

„Změna v perspektivě má ale obrovský dopad na spoustu aspektů, jako jsou souboje, level design nebo stylizace. I když je dopad na příběh relativně malý, hra se díky tomu jinak úplně jinak prožívá. Abych byl upřímný, nejsem spokojený s naší kamerou z doby před 23 lety. Hloubka a perspektiva byly ovlivněné výpočetním výkonem. Byla to nekonečná a těžká práce, která vlastně nikdy nebyla doceněna, ale to byly limity doby. Pohled zpoza ramene přidává na realismu a jinými slovy: Chci hrát více remaku Silent Hillu 2,“ říká šéf vývoje jedné z nejlegendárnějších videoher vůbec.

zdroj: foto: Sony Playstation

„Fantastické ztvárnění legendárního hororu. Silent Hill 2 vypadá nadpozemsky, zní pekelně, zachovává si atmosféru hustou jako mlha i přes větší příklon k akčnosti. Bloober Team ale hlavně remakem ukázal, že chápe odkaz a poselství originálu, a i když jde o poměrně jinou hru než před dvaceti lety, je té původní přesto velmi věrná,“ psal jsem před týdnem v recenzi a udělil remaku devítku.

Smarty.cz

Nejnovější články