PvP mechanismy v Diablu IV připomínají The Division
zdroj: Blizzard

PvP mechanismy v Diablu IV připomínají The Division

22. 2. 2021 12:15 | Novinky | autor: Pavel Makal |

Diablo IV je jedním z nejžhavějších želízek v ohni Blizzardu a jako takové se samozřejmě dočkalo významné pozornosti na právě proběhlém BlizzConu. Kromě traileru, který oznámil další hratelnou postavu, jsme se dozvěděli víc například o PvP mechanismech v otevřeném světě hry nebo o možnosti vypnout nějaké ty grafické efekty.

Co se týče multiplayerových klání hráče proti hráči, bude tato aktivita omezená na konkrétní zóny jménem Fields of Hatred. Ty ale nebudou sloužit jen jako sterilní kolbiště hratelných postav, nabídnou i vlastní PvE eventy, bosse a tak dále.

Za výhru v souboji, ale i zabíjením mobů, otevíráním truhel a plněním různých úkolů můžete získat speciální měnu zvanou Shards of Hatred. Tu lze následně směnit třeba za různé kostýmy, mounty a další bonusový obsah, má to ale háček. Jednotlivé úlomky musíte napřed očistit u speciálního oltáře a v tu chvíli se z vás stává veřejný nepřítel číslo jedna a ostatní hráči budou znát vaši polohu. Pokud před očistným procesem zemřete, přijdete o všechny získané (nečisté) Shardy.

Celý mechanismus velmi připomíná Dark Zone z dvoudílné série The Division. I Dark Zone slouží primárně jako PvP oblast, užít si ji ale mohou i hráči, kteří se soubojům s ostatními raději vyhýbají a vytoužený loot chtějí získat z monster. I v The Division navíc musejí získané zboží na konkrétním místě napřed úspěšně extrahovat.

Dozvěděli jsme se také, že PvP v Diablu IV nebude záměrně vyváženo a ostatní hráči na vás klidně mohou zaútočit v ten nejhorší možný moment. Jedním z jeho dalších prvků je systém Vessel of Hatred, tedy označení hráče s největším počtem zabití, kterého se ostatní samozřejmě budou snažit srazit na kolena, a získat tak odměnu.

Šéf vývoje Luis Barriga v rozhovoru pro magazín PC Gamer také uvedl, že ve hře bude možné vypnout grafický efekt po zásahu nepřítele, který jej na okamžik rozsvítí. Do hry je implementován zkrátka proto, aby hráči měli i v té nejlítější holomajzně představu o tom, do koho zrovna buší, jeho užívání je ale volitelné. Na otázku, zda půjdou vypnout i červené hrany na označených nepřátelích, zatím Barriga nemá jasnou odpověď.

Diablo IV bohužel stále nemá konkrétní termín vydání, v letošním roce se nicméně můžeme alespoň těšit na remaster druhého dílu.

Nejnovější články