Přechytračte temnotu v okouzlujících českých Creaks

2. 7. 2020 11:40 | autor: Šárka Tmějová |

České studio Amanita Design proslulo vesměs rozkošnými point-and-click adventurami, nadcházející Creaks ale do téhle škatulky tak úplně nezapadají. Rozkošné jsou, to ano, s klikáním si ale tentokrát nevystačíte, protože si mimo logických hlavolamů budete muset poradit taky s plošinkovými pasážemi.

Podle hlavního designéra Radima Jurdy jsou Creaks ve vývoji už osm let, jejich původní prototyp vznikl ve Flashi, z něhož se po čase tvůrci přesunuli do enginu Unity.

Kouzlo výtvarného stylu Creaks spočívá v práci s představivostí a hrátkami se zrakem. Ne úplně ve smyslu optických klamů, ale spíš toho, jak si lidský mozek sám dotváří obrazce a snaží se v nich najít nějaký smysl. Ať už v mracích, anebo na špatně osvětlených místech.

Právě hra světla a stínu je základní herní mechanikou: Nábytek a předměty v temných chodbách ožívají a cení na vás zuby a ostré hrany, ale pokud si na ně posvítíte, zjistíte, že na vás číhá obyčejná skříň. Na vás tedy bude odhalit v jednotlivých úrovních zdroje světla a bezpečně se dostat dál, aniž by vás skřípající obyvatelé starého domu chytili potmě.

Vrzající vila má celkem pět různých částí od sklepa, kde strávíte prvních pár hodin mezi starým harampádím až po věže schované téměř v oblacích. Po majestátním domě jsou navíc poschovávaná malířská plátna, která slouží nejen jako sběratelské předměty, ale metaforicky také jako okna do jiného světa. Většina z nich je pohyblivá a 11 z nich v sobě dokonce ukrývá nějakou minihru – v traileru si můžete povšimnout souboje dvojice rytířů, která se odehrává právě v jednom z živých obrazů.

Creaks gif zdroj: Amanita Design

Jurda se na oficiálním blogu PlayStationu podělil o střípky ze vzniku nákresů domu, včetně toho, že si během vývoje koupil nový skener, který byl ale až příliš kvalitní, protože eliminoval třeba texturu papíru a výsledným obrázkům chybělo něco z jejich kouzla. Všechny scény ze hry musel nakreslit celkem třikrát – napřed si je předkreslil digitálně, vytiskl, obkreslil přes průsvitný papír a nakonec je obtáhl a vybarvoval vodovkami.

Zapeklitých Creaks se podle Amanita Design dočkáme ještě během července, a to na Steamu, PlayStationu 4, Xboxu One a na Switchi.

Nejnovější články