Planetary Annihilation oživí tradici grandiózních RTSek
zdroj: tisková zpráva

Planetary Annihilation oživí tradici grandiózních RTSek

20. 8. 2012 10:52 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Svět potřebuje kladné hrdiny a realtimeové strategie. Ani jednoho se nám nyní nedostává, a jelikož na Kickstarter si zatím svého hrdinu zainvestovat nelze, nezbývá než se tam poohlížet po sličných RTSkách. Po hříchu jich tam příliš, tedy těch zajímavých, k vidění doposud nebylo, ale tento konkrétní projekt situaci zachraňuje: Planetary Annihilation je duchovní nástupce Total Annihilation, na jehož vývoji si své vývojářské ostruhy dobrušují někteří z tvůrců zmíněné RTS legendy.

Vůdcem smečky, která si říká Uber Entertainment, je John Mavor, tvůrce grafického enginu Total Annihilation a hlavní programátor Supreme Commander. Mavorovi se v návalu nostalgie zastesklo po klasických RTS titulech a zároveň mu v hlavě blikla žárovička, když si uvědomil, že podobných her dneska vzniká strašně málo. Prostor pro to, aby se RTS klasika prosadila tu tedy je, jen je na její vývoj třeba sehnat peníze, které žádný vydavatel momentálně nedá, protože RTS hry nejsou „in“. 

A na to, že by Mavor obdařil Planetary Annihilation free-to-play modelem, tak jak to potkalo třeba Command and Conquer, ani chvilenku nepomyslel. Aby hra mohla fungovat jako free-to-play, musí se její design přizpůsobit obchodnímu modelu, což by se mohlo udát jen přes Mavorovu mrtvolu. A ten oslí most nás přenesl rovnou k té nejzásadnější otázce: co má být vlastně Planet Annihilation zač?

John Mavor a jeho kolegové se rozhodli navázat na Total Annihilation a jdou po grandiózním měřítku, takže bitvy v Planetary Annihilation se neodehrávají na jednom bojišti, dokonce ani na jedné planetě, ale ve vesmíru. Boje na planetkách se totiž organicky rozlézají na okolní měsíce, asteroidy a další planety, které hráč kolonizuje, staví na nich základny, získává zdroje a krom jiného je může použít jako zbraně.

zdroj: Archiv

Stačí nasbírat dostatek prostředků k pořízení supervýkonných pohonných jednotek, co se přišpendlí na planetu, kterou pak odpálíte soupeři přímo na hlavu na jiné planetce. Možná to nezní nijak lákavě, ale podívejte se na hodně povedené Kickstarter video, které se válí někde okolo. Na záběrech, které nepochází přímo ze hry, ale mají ilustrovat její vzhled a koncept, je vidět, jak je postupné rozšiřování bojiště na další objekty ve vesmíru přirozené, a jak by to potenciálně mělo do klasické RTS hratelnosti přinést nový a velmi zajímavý náboj. Nehledě na to, že udělat z asteroidu jednu velkou bombu, a poslat ho někomu přímo na základnu, je prostě boží!

Vedle twistu s rozšířením bojů po planetách celého vesmíru by se měla Planetary Annihilation spoléhat na klasické TA boje těžkých jednotek, kde raketa je to nejmenší, co na nepřítele můžete vyslat a naboostovaná atomovka není nic zvláštního. Aby hra měla nějaký smysl a taktický podtext, bude se všechno soustředit okolo hlavního velitele, kterého je třeba chránit, jinak nastává konec. A poslední rovinou RTS mixu je správa zdrojů, které je třeba těžit, aby bylo z čeho masivní produkční linky budovat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Absence konkrétních detailů naznačuje, že tvůrci z Uber Ent. Zatím plánují spíše v rovině globálního konceptu a do detailů zajdou až ve chvíli, kdy nasbírají oněch požadovaných 900 000 dolarů. Už nyní ovšem počítají s multiplayerem v podobě kooperativní i kompetitivní, který může mít podobu boje na jedné či několika málo planetkách, ale bez problému se může rozšířit na galaktickou válku, kterou povedete po večerech třebas celý měsíc.

Zatím je to ale pouze plán, a pokud se vám zamlouvá, tak vám nezbude nic jiného než na do Planetary Annihilation zainvestovat nějaký ten dolar. Kickstarterová kampaň běží teprve pár dní a tvůrci už jsou za polovinou požadované částky. Zdá se tedy, že se za necelý měsíc budou moci do vývoje hry vrhnout se vší vervou a svět pak bude možná bohatší o jednu novodobou RTS s klasickým feelingem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

S vydáním se předběžně počítá na léto 2013, ale termíny je v této chvíli zbytečné řešit. Vývoj Planetary Annihilation je teprve na začátku a změnit se může leccos včetně vzhledu, který je dle slov art direktora projektu Steva Thompsona schválně stylizovaný, symbolický a jednoduchý. To aby se hráč neztratil a většinu mozkové kapacity při hraní mu nezabrala jen navigace interface a rozpoznávání situace na bojištích.

S jednoduchou, barevnou a komiksové laděnou grafikou by neměl být problém rozpoznat situaci na planetě i z větší dálky. Záběry z koncepčního videa to potvrzují, takže ještě jednou urguju všechny RTS fanoušky, aby ho omrkli a rozmysleli se, jestli nechtějí tvůrcům nějaký ten bakšiš přihodit.

Nejnovější články