Nečekaný úspěch megahitu Palworld zaskočil malé japonské studio Pocketpair, které musí denně obsloužit miliony hráčů a k tomu ještě pracovat na opravách a novém obsahu, protože hra běží teprve v programu předběžného přístupu. Nejenže studio platí měsíčně skoro půl milionu dolarů za hosting serverů, teď navíc shání urgentně shání vývojáře a vývojářky, kteří by se správou gigantického projektu pomáhali.
パルワールドでは、まだまだやりたい事が沢山ありますが、仲間が圧倒的に足りておりません!!!
— パルワールド/Palworld 公式 (@Palworld_JP) February 8, 2024
全職種 募集しておりますが、特に 企画・エンジニア を最も募集しております!
経験したエンジン等は問いませんので、全く新しいゲームづくりに興味がある方は、是非ご応募下さい!! pic.twitter.com/xyJNuNhdWb
„Je spousta věcí, které chceme v Palworld udělat, ale nutně nám schází přátelé! Nabíráme na všechny pozice, ale obzvláště hledáme vývojáře a projektové manažery. Nezáleží, s jakým enginem máte zkušenosti, přihlásit se může také každý, kdo má zájem vyzkoušet něco nového,“ snaží se studio naverbovat zájemce na sociální síti X.
Seznam otevřených pozic skutečně nabízí průřez hierarchií společnosti. Hledají se grafici, projektoví manažeři, šéf vývoje, stážisti, ale dokonce i finanční a provozní ředitel. Studio zjevně s enormním úspěchem úplně nepočítalo a kvůli návalu hráčů musí z malého nezávislého studia bleskově přerůst ve firmu s jasně danou tradiční strukturou.
Nezbývá než Pocketpair popřát, ať jim růst vydrží a za čas nedopadnou jako desítky jiných herních společností, které po raketovém růstu během covidu musí teď kvůli nižším ziskům propouštět. O práci od loňského roku přišlo v herním a technologickém průmyslu přes 14 tisíc lidí a trend propouštění má podle odhadů analytiků letos pokračovat ještě drsněji než loni.
Obrovský boom kolem Palworldu trochu opadl, stále ale každodenně ke hře usedá minimálně tři čtvrtě milionu hráčů a hráček (a to se bavíme jen o Steamu, hra je k dispozici i na Xboxu a přes Game Pass). Začátkem měsíce se hře podařilo překonat milník 19 milionů hráčů: 12 milionů kopií prodaných na Steamu a 7 milionů na Xboxu. Poměr mezi prodanými kopiemi a hraním přes předplatné Game Pass neznáme, protože takové statistiky Microsoft dlouhodobě nezveřejňuje.