Pokračování týmové střílečky Overwatch na nás doposud působilo spíš jako takový macatější datadisk k základní hře, Blizzard se nicméně rozhodl dát najevo, že se razantnějších změn nebojí. Doposud se hrálo ve dvou týmech po šesti, v rámci Overwatch 2 se proti sobě postaví pět versus pět hráčů.
Šéf vývoje Aaron Keller tuhle změnu oznámil v průběhu čtvrtečního streamu a navrhuje novou optimální skladbu týmu ve složení dvě DPS, dva supporti a jeden tank. Vysvětlil, že správně vybalancovat hrdiny, kteří hodně vydrží.
„Naším cílem vždycky bylo vytvořit srozumitelný soubojový systém, přičemž zejména pro nováčky bývá někdy náročné sledovat, co na bojišti dělá dalších 11 hráčů. Když dva z nich odstraníme, všechno se zjednoduší a hráči tak budou snáze chápat, co se kolem nich děje a lépe se díky tomu rozhodovat,“ popisuje Keller.
Hráčům, kteří se téhle změny bojí, pak vzkázal, že se PvP během pěti let v Overwatchi hodně vyvinulo, od prakticky nelimitované nabídky k možnosti vybrat si v klasickém módu konkrétního hrdinu jen jednou v rámci týmu. Blizzard v rámci testů zkoušel různé další možnosti (4v4, 7v7), přičemž 5v5 z nich vyšel jako nejrozumnější kompromis pohodlný pro hráče i pro diváky.
Pro výše zmíněné tanky bude snížení počtu hráčů na tým znamenat velké změny. Keller poznamenal, že budou muset být agresivnější a většina z nich dostane nějakou novou bojovou schopnost, případně posílení těch stávajících. Opičák Winston kupříkladu získal alternativní režim střelby, který mu umožní vystřelit koncentrovaný blesk na delší vzdálenost, Reinhardtova schopnost Fire Strike se má pro změnu zdvojnásobit.
Jak ale podotýká hlavní designér postav Geoff Goodman, novinky nejsou v žádném případě konečné a herní styl každého hrdiny se neustále mění. „Určitě každého tanka neděláme jeho brutálnější verzi. V některých případech bereme už tak agresivní tanky a naopak je víc ‚ztankovatíme‘. Třeba jim přidáme hromadu zdraví. D.Va zas může svou obrannou schopnost Matrix používat mnohem déle. Nechtěli jsme jí prostě přihrát víc raket a udělat z ní mašinu na zabíjení, naopak může svůj tým lépe chránit,“ vysvětlil Goodman.
Kvůli změně počtu hrdinů se dokonce trochu změní i některé mapy. Protože se hráči nebudou mít tolik za koho schovat, přibude v jednotlivých lokací objektů, za kterými se mohou krýt.
Overwatch 2 zatím nemá konkrétní datum vydání a Blizzard před nedávnem oznámil, že ho v roce 2021 ani nemáme čekat.