Apex Legends sice nebyl první, ale svůj systém pingů dotáhl k pomyslné dokonalosti takovým způsobem, že mě moderní multiplayerové hry bez pingů nepřestávají fascinovat. Pokud v dnešní době vydáváte akci s možností kooperace a nemáte pingy, nechápu vás. Proto je skvělou zprávou, že chystaný Overwatch 2 svůj vlastní systém pingů mít naštěstí bude. Ostatně zrovna v případě takhle týmové střílečky stojící na kooperaci hrdinů a jejich unikátních schopností by bylo skutečně zarážející, kdyby podobný systém dorozumívání chyběl.
zdroj:
Foto: Activision Blizzard
Z prvních detailů zveřejněných na webu hry se ale můžeme dovtípit, že o žádnou revoluci v označování nepřátel, věcí a akcí nepůjde. Overwatch 2 bude tak nejspíš „jen“ držet krok s dobou. To už svým způsobem přiznávají i tvůrci. Tvrdí, že jedním z hlavních cílů pro implementaci systému pingů bylo nabídnout hráčům způsob, jak vizuálně interpretovat hlasovou komunikaci. Jak dodat kontext hlasovému chatu a dát alternativu lidem, kteří se právě hlasovému chatu chtějí z nějakého důvodu vyhýbat. Což je ostatně podstatou pingů.
Pingy budou ve hře fungovat jednoduše: Zmáčknutím příslušného tlačítka vytvoříte kontextový ping podle toho, na co zrovna míříte. Pokud třeba hrajete za Tracer a pingnete nepřátelského Reapera, vaši spoluhráči uslyší Tracer prozrazující Reaperovu pozici. Pokud Reaper najednou zmizí, třeba i díky své schopnosti, pingne se jeho poslední známá lokace.
Pingy se nepřátel nějakou dobu drží, nicméně existují schopnosti, které označení setřesou. Jde například o Translocator (Sombra), Meteor Strike (Doomfist), Fade (Moira), nebo třeba Recall (Tracer).
Označování nepřátel je ale jen ta nejzákladnější funkce pingů. Overwatch 2 toho bude mít naštěstí víc, takže při podržení příslušného tlačítka vám vyskočí kolo různých možností, kdy můžete spoluhráče vyzvat k útoku, k obraně, k pomoci nebo je jednoduše poprosit o přeskupení.
Jedním z cílů systému pingů je podle tvůrců i snížení toxicity hráčů. Na hlasovém chatu vám totiž může leckdo vulgárně nadávat, zatímco skrze pingy vám toho moc negativního neřekne. Přesto budete mít možnost systém pingů vypnout úplně nebo ho omezit pro konkrétního spoluhráče, pokud budete mít pocit, že označování někdo zneužívá.
Stejně jako pro všechno ostatní, i pro systém pingů platí, že nic není hotovo, dokud není hotovo. Všechno se tak bude ladit, testovat a upravovat jak na základě názorů vývojářů, tak na základě hráčského feedbacku.