Keiičiró Tojama je jednou z největších legend herního hororu. Ještě pod křídly Konami nastartoval sérii Silent Hill, aby si následně odskočil do Sony vytvořit další zásadní děsivou sérii - Forbidden Siren. Po tomto dvojím útoku na příčetnost hráčů si odskočil do klidnějších vod a pro platformy PlayStation navrhl dvoudílnou sérii Gravity Rush, nyní se ale zdá, že se vrací zpět ke kořenům.
Koncem loňského léta opustil po skoro dvou dekádách náruč Sony a založil vlastní vývojářské studio jménem Bokeh, kde figuruje jako prezident a kreativní ředitel. V novém videu Tojama hovoří o změnách v průmyslu, o tom, jak jsou hry stále větší a publikum širší. On sám chce ale tvořit projekty, které možná nemají masový appeal, obsahují ale zvláštní koncepty a zanechávají za sebou stopu, díky níž se k nim hráči vrátí třeba i za deset či dvacet let. Právě kreativní svoboda byla primárním důvodem k opuštění Sony a založení vlastního studia.
Nejdůležitější součástí rozhovoru je ale samozřejmě bližší představení nové hry, na níž Tojama s Bokeh pracuje. Přestože se bude jednat o horor, chce designér do hry vetknout zábavné prvky, které udrží hráčovo nadšení. Zjevně tedy nemáme čekat tíživou a dusnou atmosféru silenthillovských psychothrillerů.
Namísto ukazování děsivých výjevů má nová hra spíše nabourávat naše přesvědčení, že žijeme v klidu a v pokoji. Sám ostatně na horor nahlíží jako na běžné události, které byly nějakým způsobem nabourány. Jako zdroj inspirace jmenuje komiksy, v současné době si oblíbil koncept "death game" (v podstatě battle royale). Líbí se mu myšlenka obyčejných lidí, kteří jsou vlivem okolností přivedeni do bizarních situací.
Pro Tojamu je důležité i zasazení, ostatně například v sérii Silent Hill je právě eponymní město téměř vlastním protagonistou. Nápady na novou hru Tojama načerpal na rodiném výletě do nejmenovaného asijského města, kde mu učarovalo spojení tradiční exotické podoby a technologického pokroku. Můžeme tedy očekávat, že z maloměsta či vesnice v případě Siren se tentokrát podíváme do rozsáhlejší zástavby.
V závěru video Tojama relativně dlouho hovoří o fotografii a není jasné, zda chtěl divákům sdělit něco osobního, nebo zda se jedná o mírný náznak potenciálních herních mechanismů. Na druhou stranu, horor, kde ústřední roli hraje fotoaparát, tu už máme, i když dlouhodobě dřímá.
V tuto chvíli nevíme, jak se chystaný projekt jmenuje, s ohledem na nedávné založení studia je ale vydání patrně roky vzdálené. Pokochat se můžete aspoň galerií konceptů, které rozhodně stojí za to a ujišťují, že Tojama na své kořeny rozhodně nezapomněl.