Oficiální nástroje pro modování Zaklínače III jsou venku, děj se vůle tvůrčí
zdroj: tisková zpráva

Oficiální nástroje pro modování Zaklínače III jsou venku, děj se vůle tvůrčí

14. 8. 2015 16:48 | Novinky | autor: Adam Homola |

Očekávaný Modkit, který umožní fanouškům vytvářet modifikace pro populární RPG Zaklínač 3, je konečně venku. CD Projekt RED na webu hry oznamuje, že se mohou fanoušci, kteří mají alespoň nějaké zkušenosti s tvorbou modifikací do her, pustit do práce. Modkit by měl nabídnout poměrně široké možnosti, protože modeři dostanou přístup ke skriptovacím souborům a mohou tak měnit všechno od grafiky a uživatelského rozhraní až po modely objektů.

"Předně je potřeba upozornit na fakt, že modovací nástroje, které vydáváme, nejsou editor. Jsou určeny pro lidi, kteří mají alespoň nějaké zkušenosti s modovacím softwarem, a vydáváme je proto, aby byla tvorba modů jednodušší. Dostanete skrze ně přístup k herním souborům a dovolí vám to jednodušší rozbalování, kompilaci a dekomplikaci různých zdrojů. Vedle vizuálních změn vám dovolí měnit grafiku uživatelského rozhraní a skriptovací soubory," upřesnili vývojáři v rozhovoru s GameSpotem.

Skriptovací soubory jsou klíčové, protože většina herních mechanik je podle vývojářů uložena právě v nich. Hráči si je teď mohou přetvořit a komplexním modifikacím tak nic nebrání. Úpravou grafiky to všechno jen začíná. Měnit lze i chování nepřátel, uživatelské rozhraní a klidně lze vymyslet a implementovat zcela nové herní mechaniky.

Jak ostatně ukázal CD Projekt RED, není problém vyměnit standardního koně za jednorožce... Pokud se chcete do modování sami pustit nebo se jen podívat co už komunita vytvořila, stačí navštívit nexusmods.com (oznámení, hub) a pustit se do toho. Mody jsou zatím logicky dostupné pouze pro PC verzi hry, ale konzole jsou něco, co vývojáři řeší. Pokud všechno klapne, mohly by se tam mody časem také ukázat:

"Zvažujeme to, ale udělat mody na konzolích je mnohem komplexnější proces, takže vám k tomu teď nemůžeme říct nic bližšího. Pro nás je ale opravdu důležité nedrolit komunitu Zaklínače - mody na konzolích chceme mít také. Zvažujeme různé způsoby, jak k řešení problému přistoupit a už jsme o tom začali jednat s Microsoftem i se Sony. Nemůžeme vám teď slíbit nic konkrétního, ale můžete si být jistí, že to řešíme," řekli GameSpotu vývojáři.

Nejnovější články