Červenec byl pro Subnauticu 2 turbulentním obdobím. Vše odstartovalo odkladem předběžného přístupu podmořského survivalu a nedobrovolným odchodem vedení studia, pokračovalo nařčeními kvůli nevoli k vyplacení finančních bonusů a vyvrcholilo žalobou ze strany propuštěných tvůrců. Od té doby se obě strany přou. Vydavatelství Krafton si stále stojí za tím, že postupovalo v dobré víře.
Během hovoru s investory ohledně výsledků druhého čtvrtletí letošního fiskálního roku se zástupci společnosti nechali slyšet, že ochota odložit vydání hry uprostřed všech těch komplikací je dobrým znamením, protože dokazuje jejich odhodlání udělat všechno správně a pro dobro hry.
zdroj: Unknown Worlds
„Plně chápu, že zvenčí se kvůli soudnímu řízení ohledně Subnauticy 2 a jejímu zpoždění může zdát, že v Kraftonu nejspíše dochází k nesprávnému řízení směrem k našim cílům. Značka má velkou základnu fanoušků. Takže pokud bychom ji propagovali a vydali na trh, je jisté, že dosáhne určité úrovně prodejů. Ale my se snažíme zajistit, aby hráči byli maximálně spokojení a naplnili jsme jejich očekávaní. Jelikož jsme měli pocit, že hra nebyla na požadované úrovní, takové, jakou jsme si přáli, dokazuje to, že věci s ohledem na dosažení milníků řídíme přísně,“ odpověděl vyčerpávajícím způsobem finanční ředitel společnosti Dongkeun Bae na otázku, zda z pozice vydavatele postupovali správně.
Baeovi nelze upřít jistá logika, přestože správa projektu není úplně to samé jako vedení vývoje, které měli na starosti vyhození spoluzakladatelé. Navíc historie ukázala, že studio Unknown Worlds dokáže i z úspornějšího obsahu při startu nakonec vykřesat diamant. První díl podvodního survivalu si pobyl v předběžném přístupu docela dlouho, přičemž první verze byly na obsah docela skoupé a technicky na tom také nebyly nejlépe.
Co se nicméně Kraftonu upřít nedá, jsou vynikající výsledky z poslední doby. Dle zveřejněných čísel byla první půlka letošního roku pro vydavatelství rekordní, příjmy společnosti činily téměř 23,5 miliardy korun, což je zhruba 12% nárůst oproti předchozímu roku. Dobré zprávy se linou i z oblasti provozního zisku, který tvoří necelou půlku zmíněné částky, tedy 10,73 miliard s 9,5% nárůstem. Tahounem příznivých výsledků byla indická verze Battlegrounds Mobile i stálice v podobě PUBG: Battlegrounds.