Už 11. dubna se remake System Shocku změní, když ne k nepoznání, tak minimálně opravdu zásadním způsobem. Plánovaný update bude totiž jeden z těch, který neopravuje jen pár chybek, ale podstatně mění celou řadu věcí. Hlavními prvky aktualizace jsou možnost hrát za ženskou hlavní hrdinku a důkladně přepracovaná závěrečná sekvence. S tím se pak pojí celá řada velkých i menších zásahů do zdejších systémů tak, aby se předělávka legendárního titulu hrála ještě líp.
Stephen Kick, zakladatel Nightdive Studios, v rozhovoru pro PC Gamer prozradil, že přidání ženské hráčské postavy bylo dlouho očekávaným prvkem, přičemž vývojové úsilí se v nějaké formě táhlo téměř osm let. Podle něj dodává tato možnost hře hloubku a navzdory mlčenlivosti protagonisty (a brzy i protagonistky) zvyšuje imerzi.
Aktualizace také přináší nová vylepšení soubojů nebo zlepšuje orientaci v často spletitých úrovních. Nejočekávanější změnou patche je ale vylepšený konec, vytvořený v reakci na zpětnou vazbu hráčů na původní finále. Přestože konkrétní detaily zůstávají pod pokličkou, Kick i Larry Kuperman, ředitel obchodního rozvoje Nightdive, ujišťují hráče, že „bude stát za to si hru projít znova“.
Mezi další chystané změny patří třeba nové útoky nepřátel, lepší integrace gamepadu, úpravy systému achievementů a významných optimalizací prospěšných pro majitele Steam Decku. Aktualizace také přináší klasické úpravy všemožných drobných užitečných věcí, jako je třeba rozšířený inventář recyklační stanice a vylepšená umělá inteligence nepřátel.
zdroj: vlastní video redakce
Velký update vyjde už 11. dubna a při pohledu na kompletní seznam všech změn je patrné, že remake bude podstatně lepší. Skoro by aktualizaci s pořadovým číslem 1.2 šlo nazvat „Director’s Cut“ a tvůrcům by takové případné označení v pohodě prošlo.