Aby bylo jasno, FIFA 14, Madden NFL 25, NBA LIVE 14 a EA SPORTS UFC vyjdou i na současných konzolích (PS3, X360), potažmo PC v případě FIFA 14, ale těch pravých verzí letošních sportů se dočkají pouze budoucí majitelé PS4 a právě Xbox One. Zmíněnou pravost jim zaručí nový engine EA Sports Ignite, který chce hráče ohromit ve třech oblastech - člověku podobné inteligenci AI, novém systému pro zpracování pohybu a animací, reálně působícím sportovnímu prostředí, které dokáže evokovat požadovanou atmosféru. Teď jsem de facto papouškoval tiskovou zprávu a informace z oficiálního webu. Rád bych k tomu dodal něco svého, ale zatím není z čeho čerpat informace. Trojice videí, které jednotlivé aspekty představují společně s oficiálním trailerem, příliš konkrétní ohledně herních mechanismů není. Nicméně, prohlédnout si všechna videa můžete po rozkliku.
Jak chtějí nové EA Sports hry vypadat
Nejdříve si prohlédněte obecnou prezentaci Ignite enginu, která sice nenabízí obrázky přímo ze her, ale tiskovka o nich hovoří jako o metě, k níž se tvůrci chtějí přiblížit. Jinak řečeno, to co vidíte na záběrech níže, je vizuální cíl, kterého tvůrci z EA chtějí v případě čtveřice jmenovaných sportovních her dosáhnout. Těžko říci jestli tento rok, nebo někdy v dalších letech, ale neberme jim to.
Jak chtějí být nové EA Sports hry chytřejší
Následující video se vás snaží přesvědčit, že AI bude v FIFA14, Madden NFL 25, NBA LIVE 14 a EA SPORTS UFC mnohonásobně chytřejší díky čtyřnásobnému množství kalkulací, které si engine bude moci na novém hardwaru dovolit. AI hráči prý budou do hry zapojovat dokonce instinkty a budou schopni lépe odečítat hru nebo situaci. Za příklad je udáván pocit naléhavosti, který v hráči poroste s tím, jak se bude blížit konec zápasu, k jehož zdárnému konci je třeba vstřelit gól. Bavíme se o FIFA 14, samozřejmě.
Takový hráč pak bude spěchat s rozehráním přímého kopu, rohu a obecně s řešením různých situací. Představit si to dokážu, ale ty řeči o instinktech mi přijdou přehnané. Abych se bál, že mě virtuální Řepka instinktivně sejme, když se na něj ošklivě (virtuálně) podívám… Uvidíme, přinejhorším ho virtuálně hryznu (také instinkt).
Jak se chtějí nové EA Sports hry lépe hýbat
Další video vám má představit nový systém animací, které jdou oproti předchozí technologii desetkrát více do hloubky, čili mají být vlastně desetkrát detailnější. Nových, často drobných, animací má být na tisíce, přičemž hráči budou moci díky nim rychleji reagovat na situaci, měnit směr i rychlost a tak dále.
Jak chtějí nové EA Sports hry přilákat 3D diváky
Poslední video se vás snaží přesvědčit, že EA Sports hry pro PS4 a Xbox One nabídnou živě vypadající a dynamická sportoviště. Co si pod tím představit? Možná pak nerozlyšíte, jestli se na zoufalou hru svého týmu koukáte na TV, nebo tu hrůzu máte před sebou přímo na stadiónu. Dost žertů, třeba zrovna u FIFA, NBA i Madden her už byl načase vyměnit ohyzdně zpracovaný dav na tribunách za něco normálního.
Poprvé v sérii tak na vás tvůrci vyšlou dynamicky se chovající 3D diváky, jejichž proměnlivé chování by mělo ovlivnit atmosféru zápasu. Dav bude mít od každého zápasu či souboje jisté očekávání, kterému přizpůsobí chování, přičemž největší vliv na něj bude mít váš výkon na place. Protože se nic nehovoří o tom, že by na vaše virtuální svěřence začaly při špatném výkonu létat světlice, zapalovač, láhve či petardy, asi tedy v EA neplánují v rámci tohoto prvku simulovat i řádění rowdies. Docela by se mi to líbilo, ochranky na českých stadiónech by se alespoň měly na čem trénovat.
Více už z EA o novém enginu Ignite nevypadlo, dočkáme se snad za necelé tři týdny během E3. Pokud stojíte o další várku superlativů na možnosti a enginu Ignite, nenechte si ujít interview o technologii s Andrew Wilsonem.