Novou hrou Deana Halla je akční strategie Out of Ammo pro Steam VR
zdroj: tisková zpráva

Novou hrou Deana Halla je akční strategie Out of Ammo pro Steam VR

18. 4. 2016 13:41 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Po odchodu z Bohemia Interactive Dean Hall (tvůrce DayZ) založil na Novém Zélandu vlastní vývojářské studio jménem RocketWerkz. Od loňské E3 pak tým pracoval na novém titulu, který je exkluzivně určený pro Steam VR, tedy HTC Vive, a který se nyní představuje v early accessu. Jmenuje se Out of Ammo a jde o mix akční hry a realtime strategie, v níž čelíte stále se zesilujícím vlnám nepřátelských vojáků. Vy, z pozice velitele, rozdáváte rozkazy a případně můžete své jednotky řídit přímo, jako v FPS.

První, co vás na hře zaujme, je stylizovaná „kostičkovaná“ grafika, která může leckoho odradit. Nicméně podle prvních ohlasů na Steamu by to byla chyba, protože Out of Ammo zjevně vůbec není špatná hra. Základem hratelnosti je klasický Horde mód, nekonečný boj a otázka proti kolikáté vlně stále silnějších nepřátel už nepřežijete. V tomto případě ale hratelnost oživuje hned několik prvků.

Tím prvním je samotný strategický pohled. V něm rychle přejíždíte po bojišti, vydáváte rozkazy a stavíte obranné systémy, od pytlů s pískem až po strážní věže. Distribuujete třeba i zásobníky, které budete potřebovat v samotném akčním módu. Jakmile vám totiž při boji z pohledu vlastních očí dojde munice, budete potřebovat zásobník, s nímž si ji doplníte – takže strategické rozmístění zásobníků je klíčové.

Druhou složkou je pak samotná akční složka. Do jakéhokoliv vojáka se můžete z pozice velitele vtělit a ovládat jej přímo. Ve hře je momentálně pět tříd vojáků – klasický Rifleman, který má k dispozici automatickou pušku s 30 náboji. Sniper operuje s opakovací odstřelovací puškou, Rocketeer má k dispozici RPG, Medic léčí jednotky kolem sebe a pokud jej ovládáte, může střílet pistolí a Engineer buduje a opravuje obranné prvky a k ruce má taktéž pistoli.

Rozložení obranných systémů bude pro úspěch klíčové a bude se lišit podle toho, v jakém prostředí bojujete. Aktuálně jsou k dispozici čtyři mapy. Woodland představuje malou základnu v údolí, která má týl krytý řekou. Díky tomu a dobrému rozložení budov je pozice dobře bránitelná. Urban představuje městskou zástavbu. Máte v ní mnohem horší přehled o pohybu protivníka, ale zase se musíte soustředit jen na několik přístupových bodů. Jen počítejte s tím, že na výškových budovách se rádi usazují nepřátelští odstřelovači.

Desert je pravý opak. V pouštním prostředí máte díky otevřenosti krajiny skvělý přehled o pohybu nepřítele, ale cenou za to je fakt, že často čelíte útoku ze všech stran. Jde o náročnou mapu, protože musíte často přesouvat jednotky, abyste odrazili útok na jiné pozici. A nakonec je tu Alpine, která je zasazená do nočních hor. Padající sníh a noc značně omezují viditelnost a jediným zdrojem světla jsou budovy na vaší základně a několik ohňů, které obránci založili za perimetrem.

Out of Ammo je momentálně v early accessu, kde by měla zůstat ještě dva až šest měsíců. Už momentálně je ale titul plně hratelný, jen počítejte s tím, že je občas neintuitivní, zmatený v pokynech a optimalizace pro některé grafické karty je horší. To by se ale do vydání plné hry mělo zlepšit, stejně jako přibudou další prvky jako jsou nové mapy. Out of Ammo je ovšem titul určený exkluzivně pro HTC Vive a bez tohoto systému virtuální reality si jej prostě nezahrajete.

zdroj: Archiv

Nejnovější články