Shigeru Miyamoto se však v rozhovoru pro Kotaku dotkl i jiných témat ve spojitosti s konzolí Wii U. A naštěstí ani jedno z nich nebylo o výkonu konzole, což je poněkud abstraktní téma, které v posledních dnech létalo internetem ze strany na stranu, přestože šlo pouze o odhady a z kontextu vytržené hlášky bez jakékoli relevance.
zdroj: Archiv
Miyamoto se svěřil, že jedním z primárních cílů při navrhování Wii U bylo smazat rozdíl mezi užíváním konzole a televize. Doslovně zmiňuje nutnost zapínat televizi nebo se přepínat ze hry na TV kanál, když se chce člověk po chvilce hraní na něco dívat. To samé nastává, když člověk během hry potřebuje na konzoli zapnout internet a něco si zjistit. Dříve musel vyskočit ze hry, nyní si browser může bez opouštění hry vyvolat přímo na ovladači. Ovladač Wii U by měl tyto krátké okamžiky čekání a všemožného přepínání eliminovat a nabídnout uživateli volnost a možnost okamžitého pohybu mezi činnostmi, které chce v dané chvíli provozovat. Zatímco běží televize, můžete skrze tabletový ovladač spustit hru a až program v TV skončí, okamžitě začít s hraním právě na TV.
A jestliže vám to jako důvod ke koupi nové konzole moc nestačí, i když to zní pěkně, tak ujištění, že primárně je Wii U mašinkou na hry, je logicky zcela na místě. V tomto ohledu je zajímavé a určitě žádoucí, že Nintendo nehodlá dle Miyamotových slov vývojáře nijak omezovat, do něčeho tlačit nebo jim něco nakazovat. Zkrátka nic ve stylu Sony s PS1 i PS2, kde byly jednodušší 2D hry v klatbě a jejich vývojáři nedostávali licence, protože Sony chtěla v té době tlačit 3D, takže všechny hry musely být ve 3D.
Jak využijí možnosti nové konzole, jestli půjdou cestou propracované grafiky, nebo spíše cestou inovace, to Nintendo nechá na tvůrcích – logicky. Co totiž Nintendo hlavně potřebuje, je co nejširší podpora nové konzole od third-party vývojářů, kteří třeba nad Wii ve většině ohrnuli nos.