Studio Fishing Cactus před čtyřmi lety zaujalo indie scénu svou velmi unikátní hrou Epistory – Typing Chronicles. Unikátní na ní bylo ovládání, které k sesílání kouzel a bojování s nepřáteli využívalo klávesnici způsobem, k němuž byla původně určena – psaní. Volné pokračování Nanotale – Typing Chronicles sází na to samé, čili nebude tak unikátní. I tak jde stále o velice nezvyklý mechanismus.
V Nanotale sledujete svět postupně požíraný zlem. Svět, ze kterého se vytrácí magie. Vaším úkolem jakožto archivářky Rosalindy je vydat se do světa a katalogizovat tamější flóru, faunu, horniny a nezvyklé anomálie, což by vám mohlo pomoct s vyřešením apokalyptického problému.
V nádherném světě se budete prohánět na tajemné duši lišky, bojovat s nepřátelskými bytostmi, pohrávat si s elementy a řešit mnohé hádanky. Při všem přijde ke slovu klávesnice, přičemž vaším úkolem je co nejrychleji datlovat slova objevující se na konkrétních místech v krajině či na útočících bytostech. Myš zde vlastně vůbec nepotřebujete.
Nanotale – Typing Chronicles je v předběžném přístupu zhruba jeden a půl roku a prvním hráčům se zalíbila. Vydání plné hry je už ale za rohem. Tvůrci dnes oznámili, že se do kouzelného světa s neodmyslitelnou klávesnicí vydáte 31. března na PC a Stadii. Z logiky věci nemůžeme takovou hru očekávat na konzolích, kde je primární periferií gamepad.
Plná verze se po žádostech fanoušků v předběžném přístupu dočká předělových scén, dabingu, poběží lépe a objevíte v ní nové biomy a schopnosti. Bohužel nevyjde v češtině, ale slovům naštěstí nemusíte vyloženě rozumět, stačí je pohotově vyťukat na klávesnici. Doufejme, že Nanotale nebude jen o tomto zvláštním systému, ale zaujme nás i příběhem a jinými herními prvky.