Kupříkladu dojde na zdůraznění vnitropolitické situace vašeho státu. S takzvanými Estates se představí zájmy vlivných vnitropolitických hráčů jako jsou elitní šlechtické rodiny Polsko-litevské unie a nebo silní vůdci v rámci kozácké hordy. Propracovanější bude i diplomacie a komunikace se státy vedenými umělou inteligencí, takže půjde vysvětlit, proč jste jim právě překročili hranice s okupační armádou.
Představí se i nový systém věrouky Tengri, který umožní mít sekundární náboženství, jež bude v rámci vašeho národa tolerované a které půjde průběžně měnit. Hordy se budou chovat jako hordy. Což znamená, že aby byl váš kočující národ šťastný, musíte plenit a drancovat okolní státy, jinak hrozí kmenové povstání. Když se vám ale v plenění daří, dostáváte bodíky, které podporují jednotu vaší hordy.
Změna kultury provincií nyní bude intuitivnější, kdy si zvolíte na jakou kulturu se daná provincie přemění, případně jí vrátíte původní kulturu. V rámci kolonií budete moci volit celkový přístup k původnímu obyvatelstvu, tedy zda se zaměříte na obchod, asimilaci nebo tvrdé podřízení. Nu a nakonec v rámci špionských taktik půjde provádět dvě nové akce – špehovat a studovat lepší technologie jiných států a rozdmychávat osvobozenecká hnutí u porobených původních obyvatel. Kdy Cossacks vyjde zatím nevíme, ale nejspíše vydání, jak u Paradoxu bývá zvykem, není daleko.
zdroj: Archiv