První věc, která mne opravdu potěšila, je vizuální styl pevnosti a jednotek. Minule jsme viděli celkem tradiční kamenný hrad, ale tentokrát se ukazuje dřevěná pevnost, která jasně poukazuje na fakt, že se Bannerlord odehrává před prvním Mount & Blade a spadá tak do doby, která by odpovídala pozemskému ranému středověku. Jde o turbulentní období po rozpadu císařství Calradie (tedy místní ekvivalent Římské říše), kdy si kontinent rozdělily nové národy a po císařství zbyly tři nástupnické státy – Západní, Severní a Jižní císařství.
Mimochodem, jde o změnu od oznámení hry, tam ještě dominoval jeden nástupnický stát, zde už je rozdělený na tři. Battaniané, tedy obránci v tomto videu, mají asi nejblíž ke Galům, ovšem v podobě, kdy se smíchali s germánskými kmeny místo toho, aby se jimi nechali vytlačit. Každopádně využívají hustých lesů k přepadům nepřátel, mají excelentní lučištníky a asi spíše lehkou a střední pěchotu, která se pro přepady hodí víc. Podle pozice na mapě se dá vyčíst, že pravděpodobně z nich vzešli Rhodokové.
zdroj: Archiv
U útočníků si můžete všimnout reminiscence na Římskou říši. Najdete zde elitní jednotky jako jsou legionáři, či jízdní katafrakty i pěchotu hned několika úrovní. Zatímco Battaniané mají spíše primitivnější šupinovou zbroj, císařští vojáci, pokud nějakou mají, disponují spíše kombinací kroužkové, lamelové a modernější šupinové zbroje (ale toho si všimnete asi jen u několika vojáků na konci videa a na obrázcích). Hlavní ale je, že jsou obě strany opravdu odlišné a také to, že se celkový dobový styl hry vizuálně výrazně liší od Warbandu.
Co se týče samotné hratelnosti, opět se ukazuje systém, kdy můžete před bitvou, podobně jako u útočníků, dát na určitá místa obranné stroje jako jsou balisty. Důležité je, že obrovskou změnu přináší fakt, že protivník podniká útok na několika místech, takže nemůžete soustředit obranu jen na jeden průlom a naopak musíte aktivně udržovat přehled o všech místech, kde se snaží projít, ať už s žebříky, obléhací věží a nebo skrz hlavní bránu.
Tady se předvádí i nový prvek a to je přehlednější velení vojákům. Ve chvíli, kdy hráč odrazí útok z obléhací věže je vidět, že můžete dát určitým jednotkám příkaz, aby se shromáždily na nějakém místě pomocí vlaječky. V tomto případě je hráč vezme podpořit podléhající jednotku v bráně. Kvůli těmto pár prvkům budou obléhání mnohem komplexnější a především i náročnější, protože nebude stačit umístit společníky v těžkých zbrojích u průlomu a sledovat, jak se o ně tříští lehká i střední pěchota soupeře.
Znalci předchozích her si samozřejmě všimnou i změn v rámci uživatelského rozhraní jako je jiná ionka pro sebrání předmětu, tabulky jednotek s trochu více údaji apod. Jedinou slabinou videa tak zůstává, že pořád nevíme, kdy hra vyjde. Na letošek už to moc nevypadá.