Modifikace umožňuje hrát Half-Life: Alyx bez virtuální reality
zdroj: Valve

Modifikace umožňuje hrát Half-Life: Alyx bez virtuální reality

13. 4. 2023 10:25 | Novinky | autor: Jan Slavík |

Pokud nevlastníte brýle pro virtuální realitu, s největší pravděpodobností vám unikl tři roky starý klenot od Valve Half-Life: Alyx, který si oficiálně můžete zahrát právě pouze s VR headsetem. Nyní se však nabízí možnost to změnit pomocí modu s příznačným názvem Half-Life: Alyx NoVR, se kterým vám ke hře bude stačit myš, klávesnice a monitor.

Nutno poznamenat, že nejde o první modifikaci, která se o něco podobného pokouší, ale, soudě dle reakcí, téhle se to daří vcelku dobře. A Alyx je s ní hratelná od začátku do konce, což u ostatních modů také nebývá úplně pravidlem.

Otázkou však zůstává, jestli to má cenu. Alyx je titul vyvíjený výhradně pro VR rozhraní a ve svém designu s tím zkrátka počítá. Navíc máme zkušenosti s hrami, které převodem na jinou platformu přišly o klíčovou periferii a ve výsledku jim to zlomilo páteř.

Vzpomeňte třeba na Zombi, svého času poměrně populární mrtvoláckou řežbu určenou primárně pro Wii U. Hlavním lákadlem bylo využití pohybového ovládání, když hráč sám před obrazovkou švihal ovladačem coby baseballovou pálkou či sekerou dopadající na ohnilé hlavy nemrtvých nepřátel, což zážitku dodalo nevšední říz. Pak ale dorazila konverze na klasické platformy a běžné ovládací periferie, která o svou největší sílu pochopitelně přišla.

zdroj: Valve

Na světlo světa při té příležitosti vyšel nepříliš překvapivý fakt, že když hru připravíte o ústřední prvek herního designu, na které je de facto od základů vystavěná, výsledek nemůže pořádně fungovat. Zombi mimo Wii U s útoky, které hráč prováděl jen suchým klikáním, byla neskutečná nuda. Hrozí jisté nebezpečí, že to samé by potkalo Alyx, v níž se nemůžete vyklánět, ručně přebíjet, mířit, přehrabovat se v policích při hledání munice a podobně.

Ve stejném duchu se vyjádřil i programátor Robin Walker z Valve, který v době, kdy Alyx vycházela, o fanouškovských úpravách umožňujících hraní bez VR headsetu řekl: „Nevadí mi to. Sice nemůžu říct, že bych vám to doporučoval, ale beztak k tomu nakonec dojde. A pak, domnívám se, lidi teprve pochopí, proč jsme hru vyráběli výhradně pro VR.“

Pokud se ovšem eventualitou, že si nenávratně pokazíte potenciálně strhující herní zážitek, nemíníte nechat odradit, debatovanou modifikaci najdete ke stažení zde. Byli jste varováni.

Nejnovější články