Hru budou distribuovat skrze vlastní vydavatelskou divizi Meteor Entertainment (do budoucna chtějí pod svá křídla vzít i jiné tituly) a zřejmě největší inspirací k tomu, že se rozhodli adoptovat free-to-play model, zkombinovaný s vytvořením vlastního labelu, jim byla populární multiplayerovka League of Legends od Riot Games.
Pokud by Adhesive Games dokázali úspěch League of Legends jenom ze čtvrtiny napodobit, mohl by Hawken rozhořet masovější zájem hráčů o mech tituly, což by samozřejmě nahrávalo do karet i konkurenčnímu MechWarrior Online od Piranha Games. Ten má „čistě náhodou“ také fungovat podle free-to-play pravidel a s jeho spuštěním počítají tvůrci rovněž na druhou polovinu tohoto roku.
Jenže zatímco MechWarrior Online je koncepčně spíše klasická mechovka, Hawken kříží souboje těžkých bojových strojů s principy populárních multiplayer stříleček typu Call of Duty. V Hawken se nebudete ploužit a bortit prostředí s každým došlápnutím, ale adrenalinově se rubat a zároveň řešit typické atributy mech titulů typu přehřívání a podobně.
Podobnosti s CoD a League of Legends odpovídá i koncept, který nepočítá s perzistentními prvky, které jsou vlastní zejména klasickým onlineovkám. Jednotlivé seance v Hawken by měly zabrat mezi půlhodinou a hodinou a krom toho, že si hráč bude vylepšovat svůj stroj, už se mezi jednotlivými hrami/souboji nic jiného přenášet nebude. MechWarrior Online naopak počítá si příběhem, soupeřením klanů, obsazováním území a jinými perzistentními skopičinami.
Hawken chtějí tvůrci živit s prodeje lepších zbraní, brnění a obranných prostředků, což by mohlo představovat potenciální problém z hlediska balancu hratelnosti mezi platícími, neplatícími a ne tolik platícími hráči - známý problém F2P her, že si někdo namísto hraní postup mezi elitu prostě zaplatí.
zdroj: Archiv
V tomto ohledu se už nyní nabízí otázka, jestli ona free-to-play verze nebude vlastně jenom hratelná ukázka s tím, že pořádná hra začne, až něco zaplatíte. Bude záležet třeba i na tom, jestli tvůrci zpřístupní neplatícím hráčům všechny plánované herní módy, nebo jenom některé. Tohle ještě vývojáři budou muset pořádně promyslet a poučit se z chyb, které nasekali vývojáři jiných her při aplikaci free-to-play modelu.
Ke spuštění Hawken dojde 12. 12. 2012, což je krásné datum, na které se jen tak nezapomene. Do uzavřené bety se ale pro jistotu můžete přihlásit už nyní, abyste na to nezapomněli.