Legenda oživuje legendu. Jeff Minter pracuje na pokračování Tempestu
zdroj: Archiv

Legenda oživuje legendu. Jeff Minter pracuje na pokračování Tempestu

9. 8. 2017 18:10 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Vzpomíná si ještě někdo z vás na rok 1981? Byla to pro hry úžasná doba, v podstatě neprozkoumané pole, na kterém každým dnem mohl vyrůst zcela nový žánr nebo nezapomenutelná legenda. Jedním takovým titulem, který se zapsal hluboko do historie počítačových her, byla střílečka Tempest, která jako jedna z prvních nabídla 3D vektorovou grafiku. Že se jedná o opravdovou legendu, o tom svědčí i nezanedbatelná účast v knižním bestselleru Ready Player One, který se příští rok v březnu dočká filmové adaptace. A tenhle videoherní pradědeček se letos vrátí v plnohodnotném pokračování.

Znalci mezi vámi jistě vědí, že původní Tempest od Davea Theurera se v minulosti dočkal hned dvou pokračování – v roce 1994 to byl Tempest 2000 pro Atari Jaguar a v roce 2000 zase Tempest 3000 pro konzoli Nuon. O obě hry se postaral vývojář Jeff Minter, kterého můžete znát i díky jeho studiu Llamasoft, hrám Gridrunner a Space Giraffe nebo třeba jeho lásce k přežvýkavcům.

A právě Jeff Minter se spojil s oživenou vydavatelskou společností Atari, aby společně přivedli k životu Tempest 4000, což má být plnohodnotné pokračování původního Tempestu z osmdesátých let.

Tempest 4000 má nabídnout v podstatě stejný mechanismus, jako původní hra. Opět tedy budete řídit vesmírnou loď ve tvaru klepeta a zběsile sestřelovat hordy valících se monster. K dispozici mají být tři herní módy (standard, pure a endurance) se stovkou úrovní v povědomém prostředí geometrických tvarů, leč s vylepšenou grafikou a podporou 4K rozlišení. Hudební doprovod si zase našel inspiraci v devadesátkovém technu.

Oznámení bohužel nedoprovází žádný trailer, teaser, ani obrázek, takže si představu o renovované legendě musíte vykreslit sami ve svých myšlenkách. Tempest 4000 by každopádně měla dorazit o letošních Vánocích na počítače a konzole.

Nejnovější články