Kyberpunkové RPG Copper Dreams od tvůrců Serpent in the Staglands je na Kickstarteru
zdroj: Archiv

Kyberpunkové RPG Copper Dreams od tvůrců Serpent in the Staglands je na Kickstarteru

16. 5. 2016 12:32 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Jak už jsme avizovali, dvoučlenný vývojářský tým Whalenought Studios, který stojí za povedeným fantasy RPG Serpent in the Staglands se vrací s novou hrou. V Copper Dreams vymění fantasy za kyberpunk, ale jinak bude hra podobně masivní, plná detailních prvků a okořeněná řadou zajímavých nápadů. Stejně jako se Serpentem, i Copper Dreams začíná na Kickstarteru, kde manželé Williamsovi žádají o 40 tisíc dolarů.

Copper Dreams se odehrává na vesmírné „ostrovní“ kolonii Calitana, kterou vlastní vláda Spojených států. Podobné kolonie vznikaly jako neblaze proslulé řešení přelidněnosti měst. Vaše postava patří mezi nešťastníky, na které ukázala úřední ruka. V přistávacím modulu se ocitáte uprostřed světa, který nemá vláda zájem kontrolovat a tak moc a vliv získaly korporace a syndikáty.

Vy patříte k Asset Inquiries, jednomu z větších syndikátů a vaším úkolem je sledovat ve slumech konkurenci a její činnost. Nicméně, Copper Dreams je v základu otevřené RPG a tak mezi misemi budete moci prozkoumávat svět, formovat svůj vztah k jednotlivým frakcím a samozřejmě formovat i svou postu skrz vybavení a nové schopnosti. Pokud jste hráli Serpent in the Staglands, je vám jasné, že ani Copper Dreams nebude lineární hra. Naopak, tvůrčí duo říká, že hlavní část zábavy spočívá v objevování skrytých míst a tajů Calitany.

Hardwarové modifikace vaší postavy budou samozřejmostí. V Calitaně je nedostatek jídla, ale přehršel mědi a ve spojení s génii transplantace a profíky přes modifikaci technologií vznikl obrovský trh s kyberimplantáty. Můžete si místo ruky nechat nainstalovat motorovou pilu, harpunu, do zápěstí tlumič zpětného rázu, pod kůže maskovací systém a neztratí se ani mobilní oko, které si vyndáte a pošlete na průzkum..

Stejně jako vaše tělo půjdou upravovat i vaše zbraně a to jak střelné, tak ty na blízko. U každé zbraně se bude počítat její zpětný ráz, rychlost nabíjení, hlasitost, přesnost apod. Vše půjde modifikovat externími systémy jako jsou pažby, tlumiče, optiky či hlasem ovládaný přebíječ. K dispozici bude i víc typů munice jako je výbušná, zápalná, EMP či protipancéřová. Když už se u zbraní počítá hlasitost, znamená to, že i někdo poslouchá.

Základem hratelnosti bude v rámci svobodného pohybu po světě i plížení. U nepřátel se počítá jejich výhled, ale i doslech. Nepřátelé i vy mohou slyšet soupeřovy kroky, samozřejmě střelbu a další zdroje zvuku. Jde toho využít k odlákání protivníků. Postupem času totiž získáte do party další postavy, které mohou třeba vytvořením hluku na jednom místě odlákat stráž apod.

Chytře zní systém ukládání. Ten funguje skrze rádio, které má ale signál jen v otevřeném prostoru. Pod střechou a v podzemí nedokážete navázat kontakt a tím pádem neuložíte hru. Samozřejmě se tak ve výsledku stupňuje napětí, když se vydáte do prostor, kde víte, že nepůjde uložit a nalezení střechy může být spásným okamžikem. Soubojový systém bude tahový, ovšem s realtime složkou. Každý tah se bude skládat z řady kroků, které se odehrávají souběžně, nepůjde tedy o klasické střídání rolí, kdy nejprve popoběhne a vystřelí jedna strana a posléze druhá.

Každá ze zbraní bude mít i unikátní způsoby útoků, kdy s puškami a pistolemi půjde mířit třeba na končetiny, zatímco třeba taková brokovnice zase zvládne rychlou střelbu od boku i krycí palbu. Díky rozdělení tahu na sekundy pak bude význam hrát i možnost „načasovat“ granáty na přesnou dobu výbuchu od hození.

Postavy nebudou mít počet životů, ale jejich zdraví se odvíjí od počtu zranění. Každé zranění vám způsobí určité postihy podle toho, jakou zbraní byl člověk zasažený. Zranění vás tak přibližují smrti a zároveň omezují vaše schopnosti jako je rychlost léčení, přesnost střelby, pohybu atd. Copper Dreams opět působí příjemně neotřele a ve stylu stolních RPG, kde je velká část systému převedená do herních mechanik. Další detaily se dozvíte na Kickstarteru, kde si můžete hru koupit od 15 dolarů. S vydáním se počítá na PC, Mac a Linux, přičemž tvůrci preferují distribuční kanály bez DRM, což znamená, že by se rádi vrátili na GOG.

Nejnovější články