Kdy vyjde Mount & Blade II: Bannerlord? Vývojáři nechtějí nic slibovat, bojí se případných odkladů
zdroj: Vlastní

Kdy vyjde Mount & Blade II: Bannerlord? Vývojáři nechtějí nic slibovat, bojí se případných odkladů

18. 8. 2017 16:15 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Stále ještě nevíme, kdy vyjde ambiciózní, skvěle vypadající RPG Mount & Blade II: Bannerlord, a nic se na tom nezmění ani po Gamescomu. Jak vývojáři oznámili v komunitním updatu na Steamu, chtějí zajistit co nejvyšší kvalitu a vydat hru teprve tehdy, až bude plně připravená. Nemají potřebu svazovat své snažení křížkem v kalendáři, zvlášť kdyby to celé mělo vést jen k neustálému posouvání. To znamená, že očekávané datum vydání v naší databázi preventivně měním z letoška na rok 2018.

Pět let je na vývoj jedné hry docela dlouhá doba, ale na druhou stranu je pravda, že pokračování by se mělo pohybovat na úplně jiné škále než jeho striktně indie předchůdci. „Bannerlord nabízí obrovskou sandboxovou kampaň s množstvím různých prvků, které si hráči můžou zažít a užít. Patří tam mimo jiné správa panství a království, propracovaný obchodní systém, diplomacie, vztahy, epické bitvy se stovkami vojáků, kterým můžete velet,“ jak se píše ve vyjádření.

V čem se vlastně studio TaleWorlds liší od ostatních, že si může dovolit takhle netradiční postoj? Prý především svou nezávislostí: „Samozřejmě respektujeme všechny přístupy. Neříkáme, že když firma oznámí datum vydání, nebude se ze všech sil snažit vyvinout skvělou hru. Jenže každá společnost má odlišnou filozofii, potýká se s odlišnými okolnostmi. Některá studia například mají vydavatele, akcionáře, investory a vlastníky, kteří budou tlačit na datum vydání, i když to znamená vystřižení obsahu ze hry.“

TaleWorlds tuhle potřebu nemají, a z obchodního hlediska jim dává větší smysl počkat. Na jednu stranu se tím připravují o hype a snadnou publicitu, kterou by takové oznámení vyvolalo. Na tu druhou se vyhnou tlaku na dodržení deadlinů, případně záplavám zklamaných fanoušků, kdyby došlo k výraznému posunutí – i když, jak dokazuje diskuze přímo pod příspěvkem, někteří hráči jsou stejně naštvaní a myslí si, že hra už nikdy nevyjde.

Prý se ale takového scénáře nikdo nemusí bát. „Chápeme, pokud se někteří z vás strachují, že jsme hru opustili nebo že jsme ve vývoji zaseknutí. Můžeme vás ujistit, že to není náš případ. Pochopitelně jsme udělali spoustu chyb a narazili na slepé uličky, což prodloužilo čas vývoje, ale pouze o tolik, kolik by se dalo očekávat od projektu podobného měřítka.“

zdroj: Archiv

Rozhodnutí vývojářů je podle mě docela sympatické. Jistě, bylo by fajn alespoň přibližně vědět, kdy se Mount & Blade II: Bannerlord vyklube ze své skořápky, ale možná je lepší si nedělat falešné naděje, zvlášť pokud sami tvůrci netuší, kolik práce je ještě čeká. Když nad něčím sedíte pět let, pár měsíců navíc vás snad už nezabije, zvlášť když z vašeho snažení následně vyleze fantastická hra – a já doufám, že vyleze.

Docela dobrá zpráva by to teoreticky mohla být i pro Dana Vávru a studio Warhorse. TaleWorlds svou hru nevypustí do světa ze dne na den, vydání bude stejně oznámeno drahnou dobu dopředu, a dovolil bych si tipnout, že k němu dojde později než v únoru, kdy vychází Kingdom Come: Deliverance. Je to pochopitelně čirá spekulace, ale řekl bych, že případné vydání druhého realistického, středověkého RPG s příchutí východní Evropy by bývalo mohlo prodejům docela uškodit.

No, konec bezcílnému hádání. Na Gamescomu se určitě představí nové záběry z hraní, na které jsem dost zvědavý, pak přijdou Vánoce, Nový rok, a než se nadějete, barbarské hordy vás i vaši nebohou armádu zasypou krupobitím šípů. A vás to bude bavit, tedy alespoň pokud TaleWorlds dokážou bezezbytku naplnit svůj cíl: „Chceme, aby Bannerlord byla ta nejlepší hra, jakou dokážeme vytvořit, a během naší cesty nebudeme využívat žádné zkratky.“

Nejnovější články