„Emocionální kolotoč krajíce chleba, který se vydává za dobrodružstvím, na jehož konci by se rád stal toustem,“ praví popisek upoutávky na I am Bread na YouTube. Dále tvůrci žádají, aby hráči sami rozhodli, jestli je I am Bread obtížnější než Surgeon Simulator.
Těžko však na podobné otázky odpovídat než hra vyjde, protož si dovolím naznačit, že I am Bread působí jako Katamari Damacy, ovšem v mnohem menším měřítku. Zatímco v Katamari bylo cílem nabalit na kouli co nejvíce objektů, v I am Bread je zjevně cílem obalit se olejem či jinou smažitelnou látkou.
Záběry videa navíc prozrazují, že hra řeší ukazatele typu "poživatelnost" nebo "chutnost", takže bude důležité neobalovat chleba prachem, špínou z pračky (viz video) a dalšími nechutnostmi. Naopak půjde o to, aby byl chlebík opečený a natřený něčím dobrým. Pokud nejsem naprosto vedle...
Jinak je z videa patrné, že ovládání kusu chleba je jednoduché – každý roh krajíce ovládá jiné tlačítko gamepadu s tím, že pohyb chleba závisí do značné míry i na fyzice. Ale po zkušenostech se Surgeon Simulator nejde o žádné překvapení.
Nevím, kdy a na jakých platformách I am Bread vyjde, ale pravděpodobně na PC a v příštím roce. Jen není jisté, jak moc chci I am Bread hrát, protože jsem již několik bochníků nechal na kámen ztvrdnout, tudíž cítím velkou vinu. A opravu nechci to samé udělat znovu, když jde o dar Boží.