Jak vznikají příšery v Monster Hunter Wilds? Vytvořit jednu trvá celý rok
zdroj: Capcom

Jak vznikají příšery v Monster Hunter Wilds? Vytvořit jednu trvá celý rok

9. 12. 2024 14:30 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Únor příštího roku se zatím rýsuje jako jeden z nejslibnějších měsíců za celá léta. Dá se předpokládat, že světovým žebříčkům bude dominovat Assassin's Creed Shadows, Civilization VII, u nás potom i Kingdom Come: Deliverance 2, ale úplně všechny s největší pravděpodobností hravě strčí do kapsy obrovský fenomén Monster Hunter Wilds.

Předchozího dílu World se dosud prodalo skoro 20 milionů kopií, a protože vyšel ve stejném roce jako první Kingdom Come nebo Assassin's Creed Odyssey, dá se velmi hezky srovnávat – Odyssey dosud prodalo zhruba polovinu a české RPG v únoru oslavilo 6 milionů prodaných kopií, takže se dá očekávat, že brzy dosáhne na sedm s blížícím se vydáním pokračování.

Lovení přerostlých monster je vždycky hit (i když se to v naší kulturní sféře tak nemusí jevit). Může za to velmi chytlavá akční hratelnost, skvělé grafické zpracování a samozřejmě titulní monstra. O jejich designu se teď v rozhovoru pro server Screen Rant rozpovídal umělecký šéf Kaname Fudžioka. Například uvedl, že design každé potvory zabere zhruba rok práce.

„Tvoříme ale několik monster paralelně, takže je těžké určit, jak dlouho které trvalo vytvořit, ale typicky plánování, skici, modely a animace zaberou zhruba rok,“ přibližuje a dodává, že někdy ještě trvá postupné ladění schopností, útoků a statistik.

„Samozřejmě jsem hrdý na všechny, protože každá je unikátní. Mám ale slabé místo pro ty, které nám daly extra zabrat,“ dodává Fujioka a obzvlášť zmiňuje titulní monstrum Arkveld, které bude navíc spojené s příběhem.

Tvorba potvor nespočívá „jen“ v rozpohybování bestie a naplánování útoků. Monstra mají vlastní cyklus, počítá se taky s různým chováním. Například když zvířeti useknete část těla, může se snažit utéct, viděli jsme i interakci s prostředím – třeba když se chytne do písečné pasti. Na všechny eventuality musí tým myslet a mít připravený adekvátní vzorec chování.

zdroj: Capcom

Capcom konečně při tvorbě Monster Hunter Wilds může spoléhat na větší výpočetní výkon současné generace konzolí a PC, takže tvůrci mohou implementovat některé prvky, které se na slabší platformy dříve nedostaly. „Obzvláště hrdí jsme na monstra podobná chobotnicím, která mají různá chapadla a ohebné končetiny. Teprve Wilds má natolik pokročilou fyziku a grafiku, že se nám daří je realisticky zpracovat,“ říká šéf výtvarného oddělení. Dobrá zpráva pro milovníky kalamárů, špatná pro lidi trpící fóbií z hlavonožců.

A kolik bude ve Wilds celkem příšer? To můžeme zatím jen hádat, počítá se s desítkami. Například takový Monster Hunter World měl, včetně rozšíření Iceborne, na 94 velkých i malých potvor. Monster Hunter Rise jich měl při vydání 72. Nejnovější přídavek do série Monster Hunter vychází 28. února na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.

Smarty.cz

Nejnovější články