V neděli se majitelé současné a minulé generace konzolí PlayStation mohli potěšit půlhodinovou demoverzí Resident Evilu Village. I my v redakci jsme se jí věnovali v dedikovaném pokecu, na který se můžete podívat pod tímto odkazem.
Pokud vás ale zajímá, jak si hra vede vyloženě technicky, určitě nepohrdnete zkoumáním od Digital Foundry. Tento specializovaný kanál se podíval na verze pro PS4, PS4 Pro i PS5 a vynesl komplexní verdikt. Celkem se na třech platformách jedná o pět různých možností nastavení. Jak to tedy s Village vypadá v praxi?
Na základní PS4 hra běží v rozlišení 900p s odemčeným frameratem, který osciluje mezi 40-60 FPS a většinou se drží někde uprostřed. Posílená verze Pro z roku 2016 nabízí duální nastavení. Režim Quality je ale podle Digital Foundry relativně neuspokojivý, poskytuje nestabilní framerate mezi 30 až 40 FPS a 2160p checkerboard, který je na nižší úrovni než v případě PlayStationu 5. Mnohem lepší je situace v režimu Performance, který nabízí rozlišení 1080p v uzamčených 60 FPS.
A jak si se hrou umí poradit aktuální generace konzolí od Sony? Na pátém PlayStationu taktéž nalezneme dvojici nastavení, přičemž lze buď hrát ve 4K při 60 FPS, nebo zapnout ray-tracing. V takovém případě Capcom uvádí, že hra poběží ve 45 FPS, nicméně dle zjištění Digital Foundry je situace mnohem lepší.
Hra údajně i se zapnutým ray-tracingem dosahuje 60 FPS, přičemž framerate občas klesá do padesátkových úrovní, 45 je ale zjevně bráno jako ta nejhorší varianta, která může nastat. Zároveň je ovšem třeba dodat, že dle zjištění kanálu není ray-tracing nijak zvlášť vydařený a kromě přidaných kouřových efektů v interiéru, odlesků s nízkým rozlišením a náhrady ambientní okluze nedělá nic zvláštního.
Resident Evil Village vychází 7. května a majitelé PlayStationů se již tuto neděli mohou těšit na druhé demo, které má taktéž nabídnout půlhodinový obsah a omezené časové okno. Na zbylé platformy obě ukázky dorazí počátkem příštího měsíce.