Hudebně-herní trip Audiosurf 2 vyjde na konci května
zdroj: tisková zpráva

Hudebně-herní trip Audiosurf 2 vyjde na konci května

7. 5. 2015 12:08 | Novinky | autor: Petr Poláček |

S ohledem na desítky hodin, které jsem utopil hraním prvního Audiosurfu, je ostudné, že jsme o pokračování psali naposledy v době, kdy se ještě nejmenovalo Audiosurf 2, nýbrž Audiosurf Air. Od té doby nic, přestože už od konce roku 2013 mám dvojku v knihovně svých her na Steamu. Kolikrát jsem early access verzi spustil? Jednou, možná dvakrát. Jak říkám, ostuda. Zkusím ji ale odčinit informací o tom, že Dylan Fitterer vydá hotovou verzi Audiosurf 2 už 26. května.

Sedm let starý Audiosurf zaujal tisíce hráčů po celém světě jednoduchým nápadem, návykovostí a takřka hypnotickým zpracováním. Hra vzala vámi předepsanou skladbu v mp3 formátu, s pomocí algoritmu ji pochroupala a vygenerovala podle výšek, hloubek, basových pasáží, kytarových sól a jiných aspektů nejenom trať, ale též překážky, kterým jste se v závislosti na zvoleném módu buď vyhýbali, nebo je naopak pečlivě vyzobávali. Zejména symbióza poslechu skladby a podle ní vygenerované tratě přinášela často nezapomenutelné zážitky. Ze sešupu a náhlého zrychlení virtuální jízdy po klidné pasáži, což korespondovalo s jedním ze zlomů skladby Blackwater Park od Opeth dostávám závrať ještě dnes - při pouhé vzpomínce.

Významným faktorem úspěchu a obliby Audiosurf byly ovšem globální žebříčky, kdy se hráči mohli/mohou ve všech módech prát o co nejlepší bodový zisk a umístění v jednotlivých skladbách. A dá se čekat, že ze stejného důvodu se hráči pustí i do hraní Audiosurf 2, která nabízí stejný princip hratelnosti, vylepšený ovšem o spoustu novinek.

Dylan Fitterer například slibuje lepší - hlubší analýzu skladeb, aby generované trati a power-upy více odpovídaly "dění" v daném songu. Lepší a přehlednější uživatelské rozhraní se rovněž ve výčtu novinek neztratí, stejně jako rozličné vizuální styly. Z hlediska hratelnosti jsou ovšem zásadnější další tři nové prvky.

Krom hraní skladeb, které máte na disku, nabídne Audiosurf 2 třeba možnost streamování skladeb ze SoundCloudu. Výrazně to snižuje riziko, že si budete chtít zahrát jednu, dvě skladby někde na cestě na notebooku, ale nepůjde to, protože na něm nemáte nahrané žádné empétrojky. Tolik příklad z praxe...

Podporu Steam Workshop a tím pádem i modifikací je vyloženě stěžejní vylepší oproti jedničce. Jeden člověk zkrátka nevymyslí a nevytvoří to, co komunita stovek a tisíců zapálených hráčů - tvůrců. Ostatně už nyní je Workshop stránka Audiosurfu plná různých grafických i herních modifikací.

Pro dlouhou životnost hry bude důležité i pravidelné updatování žebříčků, aby měli hráči pocit, že to kolem hry takříkajíc žije. Jedním z prvků, který s tím souvisí je například upozornění emailem, že vás někdo sesadil z prvního místa v dané skladbě a módu.

Dylan Fitterer na homepage nabízí výčet všech prvků, které aktuální betaverze hry neobsahuje, ale hráči je najdou v plné verzi, která vyjde 26. května pro PC, Mac a Linux. Jde o důležité informace zejména pro majitele early access verze, kteří (na rozdíl od mně) Audiosurf 2 pravidelně zapínají.

Pokud ale do této skupiny nepatříte a čekáte až hra odhodí early access nálepku, budou pro vás užitečnější okolo se povalující videa. Uvidíte, kam Dylan Fitterer svůj vpravdě geniální herní koncept během sedmi let posunul. A třeba se i necháte přesvědčit, že Audiosurf 2 může být více než jen dobrý způsob relaxace na konci náročného dne.

Nejnovější články