Hraní s obrazy ve Frescu pořádně zamotá hlavu
zdroj: tisková zpráva

Hraní s obrazy ve Frescu pořádně zamotá hlavu

25. 11. 2016 13:59 | Novinky | autor: Adam Homola |

Žánr netradičních logických puzzle her dostal v posledních letech několik zajímavých přídavků a Fresco by se jim mohla v budoucnu postavit bok po boku, pokud ovšem vyjde. Hra je zatím pouze ve fázi prototypu, do finální verze, pokud se jí někdy dočkáme, má daleko, ale už teď představuje zajímavý nástřel manipulace s prostředím skrze obrazy.

Fresco je ve svém jádru explorativní puzzle adventura s důrazem na prozkoumávání, vnímání a analýzu prostředí. To je ze začátku bezbarvé, jen s obrazem na zdi. Nebude vám asi trvat dlouho, než si všimnete jistých podobností obrazu s částí herního prostředí. Zkusíte obraz vzít, umístit ho o kus dál mezi dva sloupy a voilá, najednou se vám otevře cesta tam, kde byla dříve jen holá zeď.

Jednoduchý princip, který vám v rychlosti představí přiložené video, je základem řešení hádanek v prostředí. Obrázky nicméně naznačují i lehce pokročilejší puzzly a pokud vzpomeneme například na Antichamber, Parallax, nebo i některé hádanky v The Witness, má tvůrce hry Yannick Gerometta spoustu prostoru kam se s Fresco posunout.

zdroj: Archiv

Gerometta není žádným nováčkem, v minulosti pracoval například v Ubisoftu, kde se podílel na značkách jako je Assassin’s Creed, Far Cry, Watch Dogs a dalších. Na starosti měl třeba uživatelské rozhraní, vývoj nového textového enginu, nebo třeba i vývoj modulárního a univerzálního enginu určeného pro rychlé prototypování herních konceptů.

A podobně byste asi měli nahlížet i na Fresco. Spíše, než o oznámení nové plnohodnotné hry jde o představení zajímavého prototypu, který zatím nemá ani datum vydání, ani se nic neví o platformách. Je otázkou, jestli se hra vůbec někdy dostane ven a pokud ano, v jaké formě to bude.

Nejnovější články