Fresco je ve svém jádru explorativní puzzle adventura s důrazem na prozkoumávání, vnímání a analýzu prostředí. To je ze začátku bezbarvé, jen s obrazem na zdi. Nebude vám asi trvat dlouho, než si všimnete jistých podobností obrazu s částí herního prostředí. Zkusíte obraz vzít, umístit ho o kus dál mezi dva sloupy a voilá, najednou se vám otevře cesta tam, kde byla dříve jen holá zeď.
Jednoduchý princip, který vám v rychlosti představí přiložené video, je základem řešení hádanek v prostředí. Obrázky nicméně naznačují i lehce pokročilejší puzzly a pokud vzpomeneme například na Antichamber, Parallax, nebo i některé hádanky v The Witness, má tvůrce hry Yannick Gerometta spoustu prostoru kam se s Fresco posunout.
zdroj: Archiv
Gerometta není žádným nováčkem, v minulosti pracoval například v Ubisoftu, kde se podílel na značkách jako je Assassin’s Creed, Far Cry, Watch Dogs a dalších. Na starosti měl třeba uživatelské rozhraní, vývoj nového textového enginu, nebo třeba i vývoj modulárního a univerzálního enginu určeného pro rychlé prototypování herních konceptů.
A podobně byste asi měli nahlížet i na Fresco. Spíše, než o oznámení nové plnohodnotné hry jde o představení zajímavého prototypu, který zatím nemá ani datum vydání, ani se nic neví o platformách. Je otázkou, jestli se hra vůbec někdy dostane ven a pokud ano, v jaké formě to bude.