Hráči si stěžují na přehnanou agresivitu nepřátel ve Valheimu. Vývojáři ale mají dovolenou

29. 6. 2021 11:16 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Studio Iron Gate minulý týden vydalo patch, který měl lehoulince okořenit hru Valheim. „Pokusili jsme se udělat monstra trošku agresivnější,“ stojí v popisu updatu, který zařídil mimo jiné to, že nepřátelé nově útočí také na vaši pevnost. Jak se ale ukázalo, autoři to zjevně trochu přehnali.

Internet zaplavily nářky hráčů, kterým se zážitek ze hry změnil k nepoznání. Stává se totiž, že monstra hráče úplně ignorují. Můžete stát přímo vedle nich, ale ona budou dál bezhlavě bušit na vrata, dokud se nezhroutí. Nebo budou zmateně přebíhat od palisády k vám, aniž by si do vás bouchla.

Hráčem vytvořené budovy jsou teď zkrátka až příliš velkým lákadlem pro bezduché tvory, o čemž se přesvědčil i redaktor webu Eurogamer. Obří troll ho nejprve sledoval lesem, ale jakmile zmerčil věž vybudovanou jeho kamarádem, okamžitě změnil názor a věž se rychle začala rozpadat.

Tento systém se dá i zneužít. Stačí kolem pevnosti postavit třeba ohniště, které na monstra působí jako mucholapka, a dá vám tak víc času se s útočníky vypořádat dřív, než si všimnou vaší pevnosti. Hráčům se nová umělá inteligence vůbec nelíbí a volají po návratu k původnímu systému.

Ale na to si počkají. Pokud se tvůrci vůbec uvolí vracet k původní umělé inteligenci, stane se tak až kdo ví kdy, jelikož před pár dny na svém Twitteru oznámili, že si berou několikatýdenní dovolenou. Nutno dodat, že zaslouženou. Jsou to také jenom lidé, kteří po impozantním úspěchu Valheimu měli jistě plné ruce práce s patchováním a dodáváním nového obsahu. Občas se ty změny ale nepovedou…

Nejnovější články