Zápletka Lethe je jinak plná klišé. Nepříliš významný novinář je finančně na dně, protože zdědil po otci jen záplavu dluhů. Jeho kariéra rovněž nestoupá vzhůru a vidina bydlení na ulici je stále hmatatelnější. Cestu ven z problémů novináři nečekaně nabídne až kauza, po jejíž stopě se okamžitě vydává. Zavede jej na opuštěný ostrov, kde se nachází farmaceutické zařízení... a dál už asi všichni tušíme, kam se příběh ubere. Psychiatrii sice vystřídalo jiné medicínské zařízení, ale zasazení je pro horory typické.
Následující video z Lethe nabízí záběry z alfa verze. Tvůrci video vytvářeli s cílem ukázat co nejvíce herních mechanik a vlastností. Prim samozřejmě hraje hororová atmosféra, které ale směle konkuruje telekineze, díky níž si můžete hrát s herní fyzikou. Rozbíjení překážek a manipulace s předměty patří jen k základu. Možnost svítit si na cestu zapálenou bednou je zajímavá ukázka kombinování herních mechanik.
zdroj: Vlastní
Právě na míře kombinování herních mechanismů a prostoru k uplatnění hráčské tvořivosti bude hodně záviset atraktivita Lethe, protože survival horor s mručícími monstry už dnes asi nikoho nedojme. Devítičlenné studio už na hře pracuje dva roky ve volném čase a s vydáním počítá v roce 2015.
Během vývoje už také došlo k několika slibným změnám. Kupříkladu na začátku uměl hrdina krom telekineze používat i pyrokinezi a další „kouzla“. Lethe pak ale měli hráči tendenci hrát jako střílečku, což tvůrci nechtěli. Ponechali tedy hrdinovi jen manipulaci s objekty, což rázem přineslo kýžený pocit bezmoci a zranitelnosti. Lethe úspěšně prošla i skrz Steam Greenlight, nicméně na vydání hratelné verze si ještě chvíli počkáme. Prozatím můžete pročítat nové vývojářské deníčky na oficiálních stránkách.