Hodnocení Punch Club na Steamu se zvýšilo díky snížení obtížnosti, dvojka vyjde příští rok
zdroj: tisková zpráva

Hodnocení Punch Club na Steamu se zvýšilo díky snížení obtížnosti, dvojka vyjde příští rok

27. 12. 2016 16:38 | Novinky | autor: Adam Homola |

Punch Club je zajímavý případ. Hra se „vymkla“ tvůrcům z rukou a žila vlastním životem. Vývojáři z Lazy Bear Games ji původně cílili na hodně hardcore publikum, ale díky grafice, stylu a odkazům na popkulturní ikony osmdesátých let si nakonec proboxovala cestu ke statisícům hráčů. A řadu z nich překvapila obtížnost, respektive nutnost posouvat neustále padající statistiky nahoru. Nakonec se ale tvůrcům podařilo tento problém vyřešit.

Ze hry se stal na konto jedné mechaniky poměrně rychle stereotypní grind, který se sice nehrál vůbec špatně, ale pořád to byla rutina. V té době se pozitivní hodnocení Punch Clubu na Steamu pohybovalo kolem 70 %. Pak tvůrci vydali update s módem Suuuper easy, v němž vám statistiky nepadaly. Tím odpadla jak „hardcore“ obtížnost, tak boj s větrnými mlýny v podobě neúprosně klesajících statistik.

Hodnocení hry pak, alespoň podle vývojářů, poskočilo na cca 90 %. Původní obtížnost ve hře přitom pořád zůstala, jen jí stačilo přidat jednodušší alternativu a nemalé procento hráčů bylo najednou spokojeno. Že k sobě Punch Club přilákal poměrně velké množství hráčů není spekulací, ale faktem. Jen podle Steam Spy hru vlastní na Steamu něco kolem 450 tisíc hráčů, přičemž s piráty bychom se dostali lehce přes milion.

Takové mase hráčů už vyhovět chcete, jak úpravou stávající hry, tak designováním nové. Vývojáři totiž v tiskové zprávě a na Steamu jen tak mimochodem oznámili Punch Club 2. Řekli k tomu ale pouze to, že při designování dvojky už s neustále se snižujícími se statistikami nepočítají. Možná nebudou ve hře vůbec, možná budou přítomné jen ve vyšší obtížnosti. To uvidíme někdy příští rok, kdy Punch Club 2 vyjde na zatím neoznámené platformy.

zdroj: Archiv

Vedle oznámení pokračování stihli tvůrci tento měsíc ještě jednu věc: vydání Punch Club: Fights. Jde o speciální mobilní verzi hry, kterou vývojáři zredukovali pouze na management soubojů. Nenajdete v ní žádný příběh, grind - jenom souboje. Punch Club: Fights je dostupná na Android a iOS zdarma, bez reklam či mikrotransakcí, a tak na ni můžete nahlížet svým způsobem jako na demo. To vám představí sice jen jednu část hry, ale jako bezplatná ochutnávka může posloužit velmi dobře. Jinak si samozřejmě můžete plnohodnotnou verzi Punch Club i na mobilních platformách klidně zahrát, jen vás to bude stát pár peněz.

O druhém dílu se vývojáři stručně zmínili i ve video dokumentu, kde se můžete podívat na celý příběh hry i studia, který začal ve World of Warcraft na serveru Warsong, kde se vývojáři seznámili. Následovala společná tvorba několika her, přičemž s komerčním úspěchem se vývojáři setkali až u free to play titulů. Díky nim získali dostatek prostředků, aby mohli pracovat na Punch Club, tehdy známém jako VHS Story (Video Hero Story). Cíl byl jednoduchý: boxovací tycoon, postavený na nostalgii a Rockym.

Prvním impulzem, směrujícím k vytvoření hratelné verze byl Games Jam Kanobu, díky kterému udělali vývojáři hratelný prototyp. Na další akci se zase dali do řeči s lidmi od vydavatele tinyBuild, s nimiž si padli do oka. TinyBuild si Lazy Bear Games v dokumentu vychvalovali, neboť vydavatel přišel s nápadem na mobilní hru, integrací Twitche, a ještě jim vyladil anglickou lokalizaci a navrhl i několik vtípků.

To se všechno královsky vyplatilo viz Twitch Plays Punch Club. Mediální pokrytí bylo zajištěno, stejně jako pozornost youtuberů, a marketing se v téhle fázi dělal v podstatě sám. Punch Club jednoduše zaujala dostatečné množství lidí na to, aby se ze hry stal hit. Jestli se druhému dílu podaří zopakovat podobný úspěch, se teprve uvidí.

Vývojáři nebyli příliš sdílní ani v dokumentu, ale přeci jen prozradili, že projekt Punch Club 2 začal nejdříve jako DLC pro jedničku, jen aby se krátce na to rozvinul v plnohodnotnou hru, u které se chtějí tvůrci poučit z chyb jedničky, přidat nové mechaniky a vůbec celý koncept posunout na novou úroveň. Jak to celé dopadne, uvidíme v roce 2017.

Nejnovější články