Vzhledem k tomu, že hra staví na základech jedničky, by měli být spokojení všichni příznivci zeleného zabijáka nevelkého vzrůstu. Goblinského vraha Styxe se tak nezbavíme a zahrajeme si za něj i v pokračování, které bude opět primárně stealth s kombinací lehké akce a vyprávěním komplexního a zajímavého příběhu.
Vedle toho, že "vše bude větší," se můžete těšit na nové nepřátele v novém prostředí, ale hlavně na spoustu nových mechanik a systémů. Díky nim pak půjde využít schopnosti hlavního hrdiny na maximum. Jednou z novinek kterou se tvůrci v tiskové zprávě chlubí je možnost Styxe překonávat pomocí přitahovacího háku i rohy, lézt po lanech, nebo použít nůž jako nástroj pro sjíždění po lanech.
Styx: Shards of Darkness sice nebude tradiční hra s otevřeným světem, ale volnost pohybu nám vývojáři slibují obrovskou. Stejně jako se máme těšit na více možností plížení a vraždění. Shards of Darkness tak zní prostě jako typické větší & lepší pokračování, aneb více téhož. Pokud vás tak jednička bavila, budete asi ideální cílovou skupinou pro dvojku.