Z prvotního odhalení se mohlo zdát, že Final Fantasy XVI půjde po stopách patnáctky a vydá se cestou obřího otevřeného světa. Podle producenta Naokiho Jošidy to ale nebude ten případ, ačkoliv se hra velkými AAA RPG s obřími světy výrazně inspiruje.
Design Final Fantasy XVI má být v jistém smyslu arénovitý, podobně jako letošní Pokémon Legends: Arceus. Najdete v něm otevřenější zóny, do kterých se budete moct průběžně vracet, nebude ale možné mezi nimi úplně plynule přecházet bez pohledu do mapy.
„Během výzkumů jsme zjistili, že mnoho mladších hráčů a hráček Final Fantasy nikdy nehrálo anebo je tahle série nezajímá. Abychom vytvořili hru, která zaujme jak naše fanoušky, tak i novou generaci, zahráli jsme si mnoho jiných her, a tak ve Final Fantasy XVI najdete spoustu prvků ze současných vysokorozpočtových RPG s otevřeným světem,“ vysvětluje Jošida.
„Abychom vám ale mohli přinést příběh, který se odehrává na celé zeměkouli a ještě dál, rozhodli jsme se otevřenému světu vyhnout, protože byl paradoxně příliš limitující. Místo toho se soustředíme na jednotlivé, na sobě nezávislé zóny, což hráčům lépe zprostředkuje pocit, že mohou navštívit celý svět.“
Final Fantasy XVI se odehrává ve fantasy světě Valisthea inspirovaném evropským středověkem. O moc v něm bojuje šestero národů, zejména se pak přetahují o pohoří tvořené vzácnými krystaly. Pět z šesti národů má svého „Dominanta“, který disponuje speciální mocí přivolat Eikona, místní verzi fanouškům série známých summonů.
zdroj: Square Enix
Příklon k méně otevřenému světu patrně spousta nadšenců uvítá, otevřený svět Final Fantasy XV si totiž vysloužil četnou kritiku kvůli své přílišné rozlehlosti a prázdnosti.
Vydání Final Fantasy XVI je momentálně plánované na léto 2023 pro PlayStation 5. Vedle toho Square Enix chystá na konec letošního roku remaster Crisis Core: Final Fantasy VII, hudbou lehce vzdálenější budoucnosti je pak čerstvě oznámený druhý díl remaku Final Fantasy VII Rebirth.