Final Fantasy XII: The Zodiac Age je další z řady remasterů slavné RPG série
zdroj: Archiv

Final Fantasy XII: The Zodiac Age je další z řady remasterů slavné RPG série

6. 6. 2016 16:09 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Deset let po vydání původního titulu na PS2 se Final Fantasy XII dočká svého remasteru pro PS4. Vyjde s podtitulem The Zodiac Age a nabídne klasický balíček vizuálních i systémových vylepšení původního titulu, na který už jsme si v rámci modernizace této série zvykli. Ačkoliv dvanáctka rozhodně nepatří mezi díly, které by fanoušci jmenovali mezi nejlepšími (rozhodně to nečekejte od Petra), pořád jde o titul, jehož hodnocení se v době vydání pohybovalo kolem 90 procent.

Final Fantasy XII se odehrává ve světě Ivalice, do nějž jste se mohli podívat i v SRPG Final Fantasy Tactics a nebo RPG Vagrant Story. V podání dvanáctky najdete v Ivalice magii i modernější technologie včetně létajících lodí. Zápletka se v tomto případě blíží fantasy klišé. Malé království Dalmasca bylo dobyto Archadianským impériem a z princezny Ashe se stala prakticky exilová vládkyně. Mladá aristokratka ale vede hnutí odporu, které má její zemi osvobodit. Pomáhá jí v tom hlavní hrdina Vaan, sirotek, který sní o kariéře kapitána jedné z létajících lodí a pestrá směsice doprovodných postav.

 Jako u mnoha jiných Final Fantasy titulů, i zde charakterizace postav přebíjí často lacině znějící zápletku a dějové zvraty. Daří se jí i přesto, že Vaan je vážně nesympatický a rozhodně popularitě hry nepomáhá. Naštěstí, jako v jiných dílech, slabiny hlavního hrdiny vykompenzují vedlejší postavy a sžití s nimi.

Důležitější jsou změny v rámci hratelnosti. Dvanáctka pokračuje ve šlépějích předchozího dílu a opustila náhodná setkání. Místo toho používá soubojový systém, kvůli kterému bývá označovaná jako MMORPG pro jednoho hráče. Vaše družinka na mapě potkává jednotlivá monstra, která v určité vzdálenosti spouští „aggro“ a plynule se přechází do boje. Hráč může mezi jednotlivými postavami přepínat a zadávat jim rozkazy, ale mnohem větší efektivitu nabízí takzvaný Gambit systém, v jehož rámci můžete předem jednotlivým postavám předprogramovat dané chování v určitých situacích.

Právě soubojový systém by měl v remasterované verzi projít blíže nespecifikovanými úpravami. Dále bude vylepšený systém levelování jednotlivých postav a samozřejmě bude k dispozici lepší vizuální zpracování. To je vidět hlavně u CGI animací, v záběrech z hraní už je opět jasně vidět stáří – ale to se dá čekat, je to remaster, ne remake. Během hry půjde volně přepínat mezi původním a remasterovaným soundtrackem. Jen už nepočítejte s hudbou Nobua Uematsa, který dva roky před vydáním opustil studio, místo něj je hlavním skladatelem Hitoši Sakimoto. Final Fantasy XII: The Zodiac Age vyjde v příštím roce na PlayStation 4, ale dá čekat, že se časem objeví i na PC.

zdroj: Archiv

Nejnovější články