FBC: Firebreak hraje na Steamu méně než 100 lidí. Remedy se ale nevzdávají
zdroj: Remedy

FBC: Firebreak hraje na Steamu méně než 100 lidí. Remedy se ale nevzdávají

21. 7. 2025 10:30 | Novinky | autor: Ondřej Partl |

Výlet do bizarního vesmíru finských Remedy skrze kooperativní střílečku FBC: Firebreak neproběhl tak, jak si fanoušci i vývojáři přáli. Akce sice přináší spoustu podivna, jak jsme v rozšířeném univerzu od Remedy zvyklí, ale nedostatečné množství obsahu, podprůměrný tutoriál a pochybný postup způsobily vlažné přijetí i brzký odliv hráčů (na Steamu ve špičce maximálně 69 lidí). Tým ale nadále věří ve zlepšení.

Remedy v novém blogovém příspěvku představili konkrétní plány pro blízkou budoucnost, které vytvořili na základě nasbíraných ohlasů recenzentů, hráčů i z vlastních dat. Po několika prvních opravných aktualizacích se snahy přesunuly k vývoji prvního velkého updatu. Dorazit by měl během září.

Jeho hlavní součástí má být nová mise, kde si operátoři budou snažit poradit s podivnou plísní, kterou by rozhodně neměli konzumovat. S tím jim pomůže zařízení, jemuž tým interně říká „sushi vlak“. Zadání počítá s dvěma novými typy nepřátel a jedním dodatečným stavovým efektem (ty v misích hrají významnou roli).

Kromě nárůstu počtu misí na celkových šest ale též dorazí další úpravy, s nimiž se hra snad stane přístupnější nováčkům. Z dat totiž vyšlo najevo, že si mnoho hráčů FBC: Firebreak vyzkoušelo a během první hodiny ho opustilo kvůli tomu, že se cítili zmatení a nepochopili herní mechanismy. Nově s tím pomohou úvodní příběhové filmečky k misím, propracovanější tipy a hratelná výuka.

S nepříznivým nástupem jsou rovněž spojené zbraně, které v prvních hodinách mohou působit příliš slabě. Je to kvůli tomu, že jejich silnější verze si postupně odemykáte, což ale trvá docela dlouho. Proto nově budou silné hned při odemčení a následně si je skrze přidaný systém modifikací budete dále upravovat k obrazu svému. Navíc potěší i tolik potřebné zvýšení variability, do arzenálu totiž přibudou tři nové kousky.

Zajímavě zní také chystané překopání systémů misí. Remedy na něm ještě před vydáním zakládalo značnou část kampaně, která stavěla na tom, že jste si třemi různými indikátory mohli uzpůsobit délku a obtížnost. V praxi se to moc neosvědčilo, takže systém nahradí předem připravené sady, které se budou lišit délkou, náročností i různými modifikátory. 

Kromě všeho zmíněného studio slibuje, že nadále monitoruje situaci a bude se maximálně snažit, aby FBC: Firebreak splnilo všechny vytyčené cíle a požadavky fanoušků.

Nejnovější články