Otázka nacenění her je čím dál tím složitější, protože do ní vstupují další proměnné, jako je postupný rozvoj streamovacích služeb a především předplatná, která vám mnohdy umožňují hrát v den vydání za zlomeček ceny, než je ta, kterou naleznete v běžné formě v obchodech.
Pravidelně se objevují hlasy, že náklady na vývoj stále rostou, hry jsou větší, vizuálně působivější a některá studia tvrdí, že poskytují hlubší zážitek. Cenovka se ale roky navzdory inflaci nepohybuje a v případě AAA produkce dlouhodobě stojí na cifře 60 dolarů. Tuto psychologickou hranici se vydavatelství dlouhodobě bojí překročit, a možná i proto jsme v minulosti byli svědky nástupu takových berliček, jako jsou placená DLC, loot boxy a jiné mikrotransakční mechanismy.
S nástupem nové generace konzolí ale dochází v celé řadě případů ke zlomu a už nyní víme, že například Sony Interactive Entertainment nebo Take-Two po vyšší ceně přeci jen sáhnou. Týká se to třeba už launchových titulů pro PlayStation 5: Remake Demon's Souls vstoupí do prodeje za 70 dolarů, v tuzemsku za doporučenou maloobchodní cenu 1 999 korun.
Společnost EA až dosud své plány na potenciální zdražení neoznámila, ovšem na nedávné prezentaci finančních výsledků za uplynulé období byly možné varianty budoucnosti zmíněny. K situaci se vyjádřil finanční ředitel Blake Jorgensen, který sice uvedl, že v současnosti se k podobným plánům firma nechce vyjadřovat, už dlouhodobě ale upozorňuje na to, že ceny her jsou v porovnání s náklady na výrobu neadekvátní.
Jorgensen tvrdí, že hry jsou dražší, zážitky hlubší a hráči v nich tráví delší dobu. Navzdory tomu ale dle jeho slov firma aktuálně není jednoznačně rozhodnutá, zda zdražovat, nebo ne. V EA se momentálně zaměřují na to, jaké možnosti přináší nová generace konzolí od Sony a Microsoftu a cenová politika se na tom možná v budoucnu odrazí.
Jak se na celou záležitost díváte vy? Byli byste ochotni platit za hry v základu víc, pokud by se zbavily dalších monetizačních praktik? Podělte se o své názory v komentářích či na našem Discordu.