Loňský hit mezi survivaly Palworld po prosincovém updatu Feybreak opět oživil hráčský zájem, denně k němu na Steamu usedají statisíce hráčů a hráček. Aktuální počty současně hrajících jsou ale v porovnání se startem jen slabým čajíčkem - Palworld ve svých začátcích v lednu 2024 lámal rekordy, když ho hrálo víc než 2,1 milionu lidí zároveň. Víc lidí zároveň na Steamu tehdy hrálo už jen battle royale PUBG, během loňského roku ho pak o pár set tisíc předstihla ještě čínská soulsovka Black Myth: Wukong.
Pocketpair na počátku hrubě podcenil, kolik lidí se do „Pokémonů se zbraněmi“, jak se hře přezdívá, bude chtít pustit. Situaci ve studiu při vydání hry teď v rozhovoru pro Polygon popsal komunitní manažer John Buckley. První zádrhele začaly nastávat už okolo 100 tisíc lidí: „Pár kolegů se muselo z oslav vrátit k pracovním stolům, ale v průběhu noci čísla stále rostla. A v jeden moment, určitě to bylo po půlnoci, protože část z nás z daleka odešla domů, servery spadly. To bylo okolo milionu.“
S porodními bolestmi v průběhu startovního víkendu Pocketpairu vypomáhal Epic, který pro Palworld obratem alokoval další kapacitu na serverech. Proti hordě zájemců ale zpočátku servery bránil jediný správce sítě. „Dělal, co mohl. My ostatní jsme ale zpanikařili víc, než bylo nutné. Rozhodně jsme kvůli tomu nemuseli tolik pracovat nonstop přes noc. Taky jsme si měli ostatním říct o radu mnohem dřív,“ popisuje Buckley, že se úspěšný start hry rozhodně nerovná jen bujaré oslavy, ale taky další spousta práce.
Ostatně, když si hráčský zájem chcete udržet, musíte do hry pravidelně pumpovat nový obsah. Prosincový update pro Palworld byl zatím tím vůbec nejobsáhlejším, do hry přibyl nový rozlehlý ostrov a samozřejmě i spousta nových palů, expedice či predátoři. Na letošní rok chystá úspěšný survival mobilní verzi i další plody spolupráce s Terrarií. Studio Pocketpair pak momentálně čelí žalobě Nintenda kvůli údajnému porušení několika patentů.