Jakkoliv to zní podivně, je to vlastně geniální nápad. Editor lodí vám totiž v Defect umožní vytvořit široké spektrum lodí, od hbitých stíhaček, přes víceúčelové vesmírné jachty, bitevní lodě až po gigantické stanice velikosti planetek. Váš úkol je přitom snadný i nesnadný. Chcete vytvořit loď, která splní zadání mise. To může vyžadovat ryzí palebnou sílu, ale třeba jen rychlost a nebo odolnost. Jelikož loď budete při plnění mise ovládat, je třeba vytvořit si loď, která vám co nejvíce bude vyhovovat. Ale...
...ale myslete na to, že za pár okamžiků poté už budete na tu samou loď střílet a naopak bude střílet na vás. Takže nechcete postavit moc silnou loď. Chcete postavit loď, která bude mít Achillovu patu, nějakou slabinu a nebo prostě bude natolik specializovaná, že při střetu s vaším dalším modelem nebude zase tak účinná. Teoreticky by odpovědí bylo postavit si strašlivého lovce se spoustou zbraní, který zrádcovskou posádku vypaří během prvních vteřin boje, ale nezapomeňte, že zároveň musíte splnit další misi.
Každá loď bude vybavena jádrem, které definuje její možnou velikost a jehož zničením loď exploduje. Vyberete si i zbraně, kde najdete torpéda, lasery, rakety, blastery, railguny, flaky a všechno, co vás napadne. Loď osadíte i posádkou a také moduly, které posádce dávají bonusy. Mimochodem, už v téhle fázi se smiřte s tím, že vybraní kosmonauti vás podle zradí. Přidejte křídla pro lepší manévrovací pokusy (autoři jasně deklarují, že navzdory vědcům křídla ve vesmíru mají smysl), motory a trup, který určí výdrž lodě, ale i její rychlost. Hodit se mohou i speciální systémy jako radar, štíty, tepelné kondenzátory a pak už vzhůru do vesmíru, vzhůru k podlé zradě.
Jednotlivé lodě se vám budou ukládat do systému, takže se k jednotlivým svým výtvorům můžete kdykoliv vracet a třeba je upravovat nebo znovu použít. Navíc půjdou lodě sdílet přes internet, takže můžete zkoušet co že to váš kamarád postavil za monstrum. Pokud vyjde plán s vydáním kromě PC i na iPad a Android, sdílení by mělo být možné i napříč platformami. Three Phase Interactive už na hře pracují dva roky a s pomocí Kickstarteru by rádi získali peníze, díky nimž hru ještě rozšíří. Jasně ale říkají, že jsou si vědomi toho, že nebezpečí leží v přidávání příliš mnoha dodatečných prvků. Jejich projekt si za cíl stanovil 40 tisíc australských dolarů, z čehož mají po prvním týdnu čtvrtinu.