Daybreak Game Company končí s vývojem onlinovky EverQuest Next
zdroj: tisková zpráva

Daybreak Game Company končí s vývojem onlinovky EverQuest Next

14. 3. 2016 12:14 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Mělo to být takřka revoluční MMORPG, které kombinuje klasické prvky žánru s moderními, kupříkladu tvorbou samotného světa z Minecraftu. Základem EverQuest Next měla být velká komunita, která de facto rozvíjí herní obsah sama tím, jak přetváří svět k obrazu svému – k tomuto účelu ostatně tvůrci představili povedený nástroj Landmark, de facto sandboxový editor prostředí. Jenže zatímco ten v určité formě přežije, vývoj na EverQuest Next po čtyřech letech končí.

Původně na novém, ambiciozním MMORPG pracovalo studio Sony Online Entertainment, které se v červnu minulého roku odtrhlo a vytvořilo Daybreak Game Company. Ta oznámila, že bude nadále pokračovat ve vývoji EverQuest Next, přičemž jej upřednostní před Landmarkem. Nicméně nyní tvůrci oznámili, že práci na EN ukončují a Landmark vydají na Steamu za 10 dolarů a to někdy v létě.

Důvod zrušení vývoje? Hra prý nebyla zábavná. Russell Shanks to říká v oficiálním oznámení o konci hry. „Když jsme se rozhodli vytvořit novou kapitolu v cestě EverQuestu, nezvolili jsme si malé cíle, chtěli jsme vytvořit něco revolučního. … V případě EverQuest Next jsme dosáhli úžasných výsledků, které ohromily lidi z herního byznysu. Nanšeštěstí, jak jsme začali dohromady lepit z jednotlivých kousků hru, zjistili jsme, že není zábavná.“

zdroj: Archiv

Může to znít zcela triviálně a až absurdně, ale dá se tomu lehce uvěřit. Landmark je opravdu působivý systém pro modifikaci světa a celkové nápady na uživatelskou tvorbu v EverQuest Next byly opravdu ambiciozní. Kromě neomezené možnosti měnit svět kolem vás tu byla trvalá zničitelnost prostředí, systém multiclassů, jenž by dal vzniknout 40 různým povoláním a především široká hráčská svoboda při formování prostředí, v němž hrajete. Jenže, skvělý editor ještě dobrou hru neudělal a trochu jako by z tiskové zprávy znělo, že technicky byla sice hra plná dobrých nápadů, ale celému systému chyběla duše, unikátní faktor, který by vás přiměl hru znovu a znovu zapínat.

Svou roli samozřejmě sehrál fakt, že Daybreak už operují na vlastní pěst a musí se ještě starat o H1Z1, která se rozdělila na dva tituly. Pokud vývoj něčeho tak velkého, jako je MMO neslibuje úspěšný konec, je z pohledu podnikatele i vývoje zastavit další peníze věnované na tento, nyní už riskantní, podnik a raději se věnovat něčemu slibnějšímu. Potvrzuje to i Shanks: „K tomu to rozhodnutí jsme došli nedávno. Herní vývoj se skládá z mnoha checkpointů a spousty úprav plánu. Pokud dojdeme do bodu, kde víme, že něco nebude fungovat, je čas udělat obtížné rozhodnutí.“

EverQuest Next zdroj: tisková zpráva

Tím bylo ukončení vývoje. Co se týče už fungujícího Landmarku, studio se pokusí na celém vývoji alespoň trochu vydělat skrze jeho prodej na Steamu. Samozřejmě to tvůrci takto naplno neřeknou, v oficiálním prohlášení můžete najít slova o tom, že Landmark je víc, než jen nástroj na tvorbu světa (a do jisté míry je to pravda), ale hlavní je, že po čtyřech letech vývoje je třeba, aby veškeré investovaní peníze neskončily s nulovou návratností. A vydání Landmarku je dobrý způsob, jak snížit tyto škody. Co se týče budoucnosti her značky EverQuest, Daybreak se rozhodně nehodlají z tohoto univerza vytratit nadobro. Jde ale spíše o sliby do vzdálené budoucnosti, než cokoliv s reálným podkladem.

Nejnovější články