„Chernobylite 2 není přímé pokračování, ale hra, kterou jsme chtěli udělat od začátku,“ říká o chystaném RPG šéf vývoje
zdroj: Farm 51

„Chernobylite 2 není přímé pokračování, ale hra, kterou jsme chtěli udělat od začátku,“ říká o chystaném RPG šéf vývoje

9. 10. 2024 17:00 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Tak trochu jiný pohled na černobylskou Zónu předvede pokračování povedené, ale nedokonalé akce Chernobylite 2: Exclusion Zone. Hra s vydáním cílí na podzim příštího roku a přinese spoustu změn, třeba perspektivy z pohledu první osoby v RPG v otevřeném světě s kamerou za zády. Herní server WCCFTech měl na Gamescomu možnost mluvit se šéfem vývoje Wojciechem Pazdurem o tom, co dalšího má studio Farm 51 se hrou v plánu.

Chernobylite 2: Exclusion Zone je ve vývoji skoro tři roky a nachází se někde na úrovni alfy. Tedy lze ji dohrát od začátku do konce. Polští vývojáři mají před sebou ale ještě celý rok práce a na rozdíl od předchůdce se nejspíš nechystají hru uvést v předběžném přístupu. „Předběžný přístup je skvělý nástroj, ale také to znamená spoustu další práce, a tím pádem i odložení plánovaného vydání, ale uvidíme, jak nám půjde testování a diskuze s investory a vydavatelem. U hry takového rozsahu by dohlížení nad předběžným přístupem zabralo mnohem více času než u první hry,“ přemýšlí nad plány Pazdur.

Podle něj bychom o Chernobylite 2: Exclusion Zone, navzdory dvojce v názvu, neměli přemýšlet jako o přímém pokračování. De facto jde o hru, kterou chtěli ve Farm 51 dělat od prvopočátku, ale kvůli rozpočtu a technologickým omezením nemohli. „Vždycky jsme chtěli stvořit otevřený svět, ale v Unreal Enginu 4 pro nás bylo příliš náročné zachovat rovnoměrnou míru detailů. To v Chernobylite 2 neplatí. Interně dokonce Chernobylite 2 přezdíváme ChernobyFull. Přemýšlíme o ní jako o plném a hotovém zážitku bez kompromisů,“ vysvětluje šéf vývoje.

Větší rozsah neznamená jen více postav, interakcí, zbraní, předmětů, příběhů, mechanismů, nepřátel a podobně (i když toho se taky dočkáme). V řeči čísel se máme připravit na zhruba dvacetinásobek obsahu a dvakrát až třikrát delší hrací dobu. Pro Farm 51 jsou posunem třeba i obličeje postav, v prvním díle každý nosil plynovou masku, protože na mimiku nebyl rozpočet a čas.

„Největšími změnami jsou asi příklon k hardcore RPG a pohled ze třetí osoby. Chceme se vyhnout srovnání s hrami jako Stalker a Metro. Navíc s kamerou zpoza ramene se lépe zpracovává boj na blízko, který v Chernobylite 2 bude hrát větší roli. Do pohledu z vlastních očí se ale můžete přepnout během průzkumu prostředí, abyste si vychutnali všechny detaily světa,“ říká Wojciech Pazdur.

zdroj: Farm 51

Seznam prvků ve hře pak možná až příliš připomíná libovolný generický otevřený svět, to znamená souboje s bossy, dungeony, kooperace, stavění základny, cyklus dne a noci. Chernobylite 2: Exclusion Zone ale možná překvapí a minimálně díky stále atraktivnímu prostředí černobylské Zóny se z něj vyklube zajímavé RPG, které bude fungovat jak v singleplayeru, tak v koopu.

Hry se dočkáme příští rok na PC a současné generaci konzolí.

Smarty.cz

Nejnovější články