Přepisováním synopse příběhu se opravdu zabývat nebudu, protože to je fantasy klasika o zemi sežehnuté hordami nemrtvých, která se má s pomocí hrdiny a jeho činů pomalu postavit na nohy. Raději napíšu, že jde o RPG s tahovými souboji a se zjevnou snahou o aplikaci prvků z klasických RPG, ať už stolních, nebo počítačových. Znamená to, že můžete cestovat sami nebo v partě pěti NPC po mapě herního světa, ze které vedou odbočky do spousty dungeonů, ruin, měst a jiných lokací.
Mezi zdroji přímé inspirace uvádí tvůrci stařičké Ultimy, Wizardry, Bart’s Tale, D&D hy a systém Das Schwarze Auge, tedy The Dark Eye. Třebas v nejnovějším blogísku rozebírají, proč se jim tak zamlouvala herní mapa v Blade of Destiny, jak tato hra podporovala v hráči pocit dobrodružství a motivovala jej k samotnému hraní. Nepíší o tom jen tak z plezíru, protože něco podobného chtějí dosáhnout i s Chaos Chronicles.
Při nedostatku konkrétních informací na mě každopádně zatím nejvíce působí screenshoty, ze kterých na mě příjemně dýchají stará izometrická RPG a ze všeho nejvíce série Pool of Radiance, s proklatým dílem Ruins of Myth Drannor z roku 2001, který mnozí nenávidí, ale já ho mám k smrti rád a je to jedna ze dvou posledních speciálních edicí, kterou jsem ještě neprodal, nebo nevyhodil. Zkrátka, mám takový pocit, že o Chaos Chronicles budu chtít vědět více, mnohem více.