Černobílý horor White Night uctívá Alone in the Dark a Hitchcocka
zdroj: tisková zpráva

Černobílý horor White Night uctívá Alone in the Dark a Hitchcocka

12. 11. 2013 14:27 | Novinky | autor: Petr Poláček |

O hrách jako White Night bych psal nejraději v noci. Hrozí však, že bych se u toho bál a nenapsal nic jiného, než nesouvislou řadu vystrašených písmenek. White Night naštěstí neztrácí nic ze své působivosti na první pohled ani ve dne a zřejmě uhádnete proč. Černobílá grafika, která v herní rovině umožňuje navrhovat hádanky na základě manipulace se světlem, člověka praští od očí. Pořádně.

White Night má být pocta survival hororové klasice Alone in the Dark, ale mezi zdroje přímé inspirace uvádí tvůrci z Osome Studio (pracovali na Heavy Rain, Beyond, Remember Me, Obscure 2) Davida Lynchce, Alfreda Hitchcocka nebo německé filmové expresionisty v čele s Robertem Wienou a jeho snímkem Kabinet doktora Caligariho. Výčet inspiračních zdrojů prozrazuje nemalé tvůrčí ambice, které se snaží zdůraznit i trailer ze hry. Rozhodně se na něj podívejte a obdivujte třeba sugestivní hudební doprovod.

Popis White Night je snad až příliš ostentativně zaobalen zbytečnými frázemi. „Hmatatelné filmové odkazy (Hitchcock, Polanski, Lynch)“ nebo „spojení odlišných vlivů a disciplín v jednom kompletním zážitku sestaveného z umění, vyprávění a game designu.“ Nic nabubřelejšího snad už tvůrci vymyslet nemohli. Přitom hned na dalších řádcích jasně a stručně uvádí, že White Night má být klasický survival horor ve stylu Alone in the Dark, v němž bude hráč řešit hádanky postavené na mezihře světla a tmy.

zdroj: Archiv

Bezpečnost hrdiny, který přišel ve 30. letech minulého století odkrýt tajemství jednoho velkého baráku (a své rodiny i sebe sama), bude záviset na zdrojích světla. Po sídle je jich rozmístěna celá řada, ale každý vydrží jinou dobu, některé budou opravdu křehké, zatímco solidní zdroje světla budou obtížně dosažitelné. Nepřítelem bude samozřejmě tma, protože White Night chce být psychologickým hororem, jenž ze tmy uplácá noční můry na základě představ a halucinací hlavního panáka.

Navzdory poněkud přepísklému akcentu tvůrců na uměleckost celého projektu se z White Night rýsuje velmi zajímavý záležitost, která by mohla z kombinace survival hororu, výstřední stylizace a snad i nápaditých hádanek vykřesat zajímavý zážitek.

Na PC a Mac by hra měla vyjít v průběhu příštího roku a už se na ni těším. Respektive, bojím, samozřejmě. Že jejich vlastní ambice tvůrce sežerou zaživa.

Nejnovější články