Bungie čelí žalobě kvůli příběhu Destiny 2. Starý obsah ale nemůže obhájit, byl totiž odstraněn
zdroj: Bungie

Bungie čelí žalobě kvůli příběhu Destiny 2. Starý obsah ale nemůže obhájit, byl totiž odstraněn

7. 5. 2025 11:00 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

 

Americké studio Bungie se aktuálně potýká s právním sporem ohledně údajného porušení autorských práv. Spisovatel Matthew Kelsey Martineau podal žalobu, v níž tvrdí, že herní série Destiny 2 neoprávněně využila prvky z jeho díla zveřejněného na blogu v letech 2013 a 2014. Podle něj měla být frakce Red Legion převzata přímo z jeho textu.

Bungie se proti nařčení bránili žádostí o zamítnutí případu. Argumentovali tím, že mezi jejich prací a Martineauovým textem neexistují žádné právně uznatelné podobnosti. Zásadní problém ale nastal ve chvíli, kdy studio mělo doložit vlastní důkazy – tedy původní herní obsah, který by ukázal odlišnosti mezi oběma díly. A právě zde Bungie narazilo.

Jak vysvětlil režisér hry Tyson Green, části příběhu z kampaní Red War a Curse of Osiris již nelze jednoduše obnovit. Kvůli tomu, jak se v průběhu let změnila technologická základna Destiny 2, staré buildy už nefungují a nejsou kompatibilní se současnou verzí hry. Stará data byla tedy odstraněna ze hry a jsou oficiálně nedostupná. Bungie je má problém obnovit.

Soudkyně Susie Morgan ovšem nepřijala jako důkaz alternativní zdroje, jako jsou YouTube videa nebo stránky z herních wikipedií. Argumentovala tím, že Martineau sám tyto materiály ve své žalobě neuvádí a že takové zdroje nelze brát jako přímý důkazový materiál. V důsledku toho byla žádost Bungie o zamítnutí smetena ze stolu a případ tak pokračuje dál.

zdroj: Vlastní

Pře je podle soudkyně Morgan mimořádně komplikovaná a neodpovídá běžným případům porušení autorských práv. Právě tato nestandardní situace je jedním z důvodů, proč se spor dostal přes první fázi a bude se dále řešit.

Ironií zůstává, že rozhodnutí Bungie archivovat části příběhu, které byly považovány za překonané, teď společnosti komplikuje vlastní právní obranu. Zakonzervování obsahu bylo už dříve terčem kritiky hráčské komunity – a nyní se ukazuje, že může mít i nepříjemné následky mimo herní scénu.

Smarty.cz

Nejnovější články