Mluvčí Blizzardu Sharon Damron komentoval loňský restart vývoje a přesun poměrné části pracovní síly na jiné projekty následovně: „Vždycky jsme používali vývojový postup, během něhož se hodně zkouší různé varianty a naše neoznámené MMO není výjimkou. Dostali jsme se do bodu, kdy je na hře nutné udělat velké změny v oblasti designu i technologie. Jen jsme této příležitosti využili a přesunuli část našich zdrojů na jiné projekty, zatímco hlavní tým přizpůsobí naše nástroje a technologie změnám, které je třeba udělat. Berte v potaz, že jsme ohledně MMO neoznámili žádné termíny."
A jak hovoří o zrušení projektu po roce další práce od nuly Mike Morhaime nyní? „Vytvořili jsme World of Warcraft a měli jsme pocit, že víme jak dělat onlineovky. Proto jsme se pustili do vývoje té nejambicióznější hry, jakou si umíte představit. A nevyšlo to. Prostě nebyla zábavná. Navíc jsme se pro ni nebyli schopni nadchnout. A jestliže jsme dříve říkali, že přehodnocujeme projekt, tak jsme nakonec přehodnotili náš přístup, čili jestli jde o opravdu o hru, kterou chceme dělat. A došli jsme k závěru, že nechceme,“ vysvětluje Morhaime.
Jeho kolega Metzen dodává, že rozhodnutí zrušit vývoj Titan bylo drsné až mučivé, ale nedalo se nic dělat. Blizzard se v projektu takzvaně ztratil, kvůli jednotlivým stromům tvůrci neviděli les a museli udělat krok zpět, aby si připomněli, proč vlastně něco jako Titan v prvé řadě dělají. V souvislosti s tím pak přišly ještě závažnější otázky. Třeba jestli je Blizzard firma, co dělá jen onlineovky. A Morhaime Polygonu na to konto prozradil: „Nechceme být spojovaní s jedním konkrétním žánrem. Chceme jen dělat skvělé hry.“
Co tedy bude s Blizzardem dál? Žádnou velkou onlineovku firma v současné době nechystá, jakkoli Morhaime dodává, že to nemusí platit navždy. A World of Warcraft hodlá Blizzard dále podporovat, podle Metzena dokonce ideálně na věky věků.
Další směřování Blizzardu se zřejmě ponese v duchu projektů Heroes of the Storm a Hearthstone: Heroes of WarCraft, které vznikaly v relativně malých týmech a přes postupný vývoj se propracovaly až k metě, kdy jsou nastartované k úspěchu. Jakoby v Blizzardu došli k závěru, že není jejich úkolem vyvíjet jen megalomanské projekty, ale mohou se soustředit na budování projektu postupně a s menším rizikem.
„Zřejmě můžeme být tím, čím chce být a inspirovat skupiny v rámci firmy, aby experimentovaly, byly kreativní, přemýšlely mimo zajeté vzorce a zkoušely dělat věci, které mohou lidi nadchnout. Nemusí jít o kolosální letní blockbustery,“ nahlas přemýšlí Metzen a formálně tím načíná novou éru Blizzardu. Éru, ve které se firma přizpůsobuje aktuálnímu dění v herním průmyslu a nesnaží se přes všechny překážky fungovat jako v uplynulých deseti letech. Byly to sice roky nadmíru úspěšné, ale dále už by mohly vést jenom do zkázy, čemuž se Blizzard snaží vyhnout. A nezastaví ho v tom ani miliony dolarů, které se zrušením Titanu vyletěly oknem.