Měsíc po odhalení Battlefieldu 2042 se tvůrci vracejí s novými informacemi. Pečlivě sledovali nejčastější dotazy komunity a nechali je všechny zodpovědět Daniela Berlina, který v EA Dice zastává funkci šéfa designu.
Berlin se nejprve rozpovídal o specialistech, kteří nahradí klasické třídy z předchozích dílů série. Každý specialista, kterých bude celkem 10, přičemž čtyři z nich již byli představení například zde, bude oplývat vlastní specialitou a specialistovou vlastností.
Specialitou jednoho může být například schopnost používat wingsuit, což zbylých devět specialistů nezvládne. Specialistovou vlastností pak může být například v případě Marie Falckové bojová chirurgie, která jí umožní oživit padlého kolegu do plného zdraví. Ostatní specialisté se musejí spokojit s vracející se funkcí squad revive, která je pomalejší a dotyčného nevyléčí zcela.
Jelikož specialisté nejsou rozdělení do tříd, může každý z nich třímat libovolnou zbraň a nosit libovolné vybavení. Musíte si ale dobře rozmyslet, jestli s sebou budete radši tahat nástroje destrukce jako protitankové bazuky, nebo upřednostníte bednu s léčivy či náboji, abyste si během boje mohli zahojit rány či zásobit své zbraně.
zdroj: Electronic Arts
Berlin se ještě v souvislosti se specialisty rozpovídal o Rangerech, kteří budou dostupní úplně všem deseti specialistům. Nicméně i u nich jde o volbu – pokud si necháte přivolat čtyřnohého železného pomocníka, který za vás klidně nasadí svůj vlastní život, připravíte se tak o jinou volanou službu.
Dále se téma stočilo k mapám, kterých bude ve hře celkem sedm a o všech si můžete zjistit něco málo zde. S mapami souvisí jedna mezigenerační zvláštnost. Zatímco na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S se na nich bude potkávat na 128 hráčů, na starším hardwaru to bude pouhých 64.
Přitom zbraně, vozidla, specialisté a další vybavení bude na obou generacích totožné. Dokonce i tornáda, elektrické bouře a další šílenosti z řad počasí nebudou na PlayStationu 4 a Xboxu One chybět. Nicméně aby i na méně výkonných konzolích byl zajištěn hladký zážitek, došlo k upravení „hratelných oblastí na mapách“, takže se na minulé generaci asi nepodíváte do všech míst. Pokud bude míň prostoru, pak menší počet hráčů nebude na škodu.
Téma se poté opět stočilo jinam, k rozboru vozidel, technickému playtestu, vyzpovídání vývojářů a mnoha dalším zajímavostem, které řeknou víc jen opravdovým nadšencům. Těm doporučuji přečíst si originální text.
Zde mi nezbývá než zmínit poslední informaci z titulku článku, a to pravdu o offlinovém hraní. Berlin potvrdil, že Battlefield 2042 je čistě multiplayerová hra, která je neustále online. A to i přesto, že nabízí režim sólového hraní proti vojákům řízeným umělou inteligencí. I ten totiž běží v onlinovém prostředí a jeho účelem není nic jiného než trénink na skutečné hráče.
Pokud vás poslední odstavec neodradil, pak se do bitevní vřavy mezi mrakodrapy sužovanými extrémním počasím pustíte od 22. října na PC, PlayStationu 4, PlayStationu 5, Xboxu One a Xboxu Series X/S.