Až budeme na konci roku bilancovat a hodnotit zásadní události herního průmyslu, jedním z velkých témat bude rozhodně nekončící vlna propouštění. Zatím posledním zářezem na sloupu firem, které se loučí se svými zaměstnanci kvůli špatným finančním výsledkům anebo přílišnému růstu během covidu a následné renesanci hraní videoher, je japonský Bandai Namco.
Vyplývá to z informací zpravodajského serveru Bloomberg, který jako důvod udává rostoucí náklady a stagnující poptávku. Firma údajně ruší i některé konzolové a mobilní hry. „Tokijská společnost volí tradičně japonský přístup, ve kterém zaměstnance zavřou do místností, ve kterých dlouhé hodiny nemají co dělat a pod nátlakem a stresem se je snaží donutit podat výpověď,“ říká reportér Takaši Močizuki s odkazem na zdroje, které jsou se situací obeznámeny. Od dubna takto vybrali zhruba 200 ze svých 1300 zaměstnanců s tím, že polovina podala výpověď. Firmu tedy opustilo necelých 8 % lidí, počítá se ale, že do konce roku číslo ještě poroste.
Firma používání takzvaných "vyloučených místností" popírá. „Naše rozhodnutí přerušit vývoj některých her jsou založena na přehodnocení situace. Někteří zaměstnanci musí počkat, než budou přeřazeni na jiný projekt. V Bandai Namco netlačíme na lidi, aby dobrovolně odešli,“ řekl pro Bloomberg mluvčí firmy.