Ashen Rift je příběh o přežití muže a psa postapokalyptickém světě
zdroj: tisková zpráva

Ashen Rift je příběh o přežití muže a psa postapokalyptickém světě

24. 11. 2014 11:44 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Kolem konce světa kvůli invazi něčeho zlého už se toho ve hrách napovídalo tolik, že už vlastně není moc co objevovat. Zombie, mimozemšťané, démoni... Není divu, že se tvůrci v rámci tohoto typu scénáře začínají obracet směrem dovnitř, konkrétně na myšlenkové a psychické pochody hlavních hrdinů. Na celé čáře s tím uspěla The Last of Us a podobným směrem se vydává i projekt Ashen Rift, v němž má být zdrojem emocí ústřední dvojice ve složení muž a pes.

Ashen Rift se odehrává ve světě, který znetvořila titulní trhlina, která deformuje přírodu, zvířata i lidi. Následně se zhroutila civilizace a dobré vychování tak, jak je známe. O několik let později putuje hlavní hrdina zničenou krajinou plnou krvežíznivých feederů, čili trhlinou přetvořených lidí, směrem k průrvě v realitě, aby ji zkusil nějak zavřít. Společnost mu dělá mohutný plnovous a hlavně nesmírně sympatický pes Bounder.

Právě vztah mezi němým hlavním hrdinou a psem má být ústředním motivem hry, která je ale jinak prachsprostou survival akcí z pohledu první osoby. Role Boundera z prvních záběrů z kickstarterového videa není úplně jasná.

Ashen Rift zdroj: tisková zpráva

Bude vám nosit věci, ale má rovněž zastávat hráče přímo nekontrolovaný prvek, s nímž musíte během hraní počítat. Možná bude mít vlastní inteligenci a případně útočit na potvory nebo naopak vyžadovat vaši ochranu. Jisté je, že při boji s monstry se budete muset plížit, používat pasti a držet sebe i Boundera mimo zrak a sluch feederů.

Hlavní je u Boundera osobnost, která má reflektovat obecně povahu plemene, ovšem převedenou do extrému. Bounder je americký stafordširský teriér (což není to samé jako pitbul, navzdory tvrzení v textu kickstarteru), který svého lidského společníka bezpodmínečně miluje. Zároveň je to ale svalnatý tvor s pořádnými čelistmi, který vyrůstal ve světě, kde se vyplatí spát lehce, jinak vás sežere monstrum.

zdroj: Archiv

Ashen Rift je v počáteční fázi vývoje už deset měsíců. Pracuje na něm studio Pyroclastic složené z řady vývojářských matadorů, kteří se podíleli na tvorbě mnoha tříáčkových her. Požadovaná částka (85 tisíc dolarů) ale zjevně netvoří kompletní rozpočet projektu. Většina týmu na Ashen Rift pracuje ve volném čase a jde tedy spíše o nadšenecký projekt. Díky tomu ale Pyroclastic může držet rozpočet hry nízko, byť za cenu dlouhého vývoje, protože ne vždy mají vývojáři potřebné množství času.

Ačkoliv Ashen Rift působí z prvních záběrů s nedokonalými animacemi poněkud neučesaně, Pyroclastic dokazují, že mají vše dobře promyšlené. Na rovinu říkají, že klíčové je zaplatit práci programátora, aby měl dost času, a zbytek týmu může na hře pracovat mimo své hlavní pracovní zakázky. Stejně tak neobchází fakt, že časově je rámec vývoje nevyzpytatelný.

Trailer na Kickstarterový projekt předvádí několik záběrů ze hry a naznačuje, jak by měla probíhat vaše interakce s Bounderem. Právě pejsek vypadá vážně skvěle a myslím, že se vizuálně vyrovná svému mnohem dražšímu virtuálnímu bratránkovi Rileymu.

Pokud vás Ashen Rift zaujal, můžete na vývoj přispět na kickstarterových stránkách nebo projekt "lajknout" na Steam Greenlight. Zároveň si můžete číst budoucí vývojářské poznámky na oficiálním blogu hry. Pokud se projekt zafinancuje, Ashen Rift vyjde pro PC, PS4 a Mac snad v příštím roce.

Nejnovější články