Na druhou stranu, Citadels se od klasických realtimeovek v několika aspektech liší. Kupříkladu budete moci budovat opevnění, které půjde následně i upravovat, takže zde bude prostor pro házení šutráků na útočící jednotky pod hradbami apod. Hodně slibně vypadá i samotný engine, který počítá s mnoha věcmi.
Taková fyzika šípu se může zdát věcí fádní. Jenže ve výsledku je ohromný rozdíl, když vaši lučištníci pálí naváděnými šípy nebo šípy dopadají tam, kam byly zamířeny, a případně se dá z jejich místa dopadu utéct. Stejně tak projektily z katapultů budou mít vlastní fyziku a po dopadu na budovu se klidně odvalí a rozdrtí nějakou neopatrnou jednotku kolem.
Líbí se mi téma, které je jinde vyvařené až hanba, ale ve hrách se ještě pohybuje ve vodách jen nepatrně prozkoumaných. Artušovské legendy jsou fajn a dvě kampaně, jedna za Artuše a druhá za Morganu a Mordreda, zní atraktivně. Navíc si budete moci v misích odemykat nové hrdiny, kteří budou mít speciální schopnosti a logicky vydrží víc, než běžný knecht. Artuš, Merlin, Lancelot, to jsou ti, které čekáte automaticky, ale dojde i na Galahada, Kaye apod.
Citadels vypadá jako opravdu sympatická záležitost pro milovníky zmírajícího žánru. Momentálně je naplánované vydání na 26. července pro Rakousko, Německo a Švýcarsko, ale anglicky lokalizovaná verze snad na sebe nenechá dlouho čekat. Chci pěkně v čele svých vojů obléhat nepřátelské hrady, sledovat šiky svých lučištníků a kdo ví, možná přijde i nějaký ten katapult na krávy. Ale asi ne. Mně stačí, že jsou slíbené i obléhací věže a podobné vychytávky. Ale třeba takový živý plot...