EA Sports před pár dny představilo letošní NHL 22, které jako už tolik dílů před ním z těžko pochopitelných důvodů nevyjde na PC. Doteď se tvůrci možná mohli vymlouvat na svůj vlastní engine Ignite, ale to pro nový ročník už neplatí. Běží totiž na enginu Frostbite stejně jako Battlefield a FIFA, kterým platforma PC nedělá žádné problémy.
NHL 22 si tedy nezahrajeme na PC a budeme se muset spokojit s jednou ze čtyř platforem – PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X|S. Díky novému enginu má jít o pořádný skok kupředu jak z hlediska grafiky a animací, tak hratelnosti. Například hokejky se dočkají nové fyziky.
O hře jako takové se zatím nedozvídáme mnoho podrobností. Víme, že na obálce bude centr Auston Matthews z týmu Toronto Maple Leafs a že si potykáme s novým systémem Superstar X-Factors. V něm vyniknou ta největší esa NHL, která se budou pyšnit unikátními dovednostmi inspirovanými fintičkami skutečných hráčů.
EA oznámení doprovodila prvním trailerem (výše) a vedle potvrzení platforem prozradila i datum vydání. NHL 22 vyjde na minulé i současné generaci 15. října, ale ještě neodcházejte, protože je to s edicemi a mezigeneračním dílem trochu komplikované.
Existují dvě edice, které už můžete předobjednávat – standardní a X-Factor. Každá z nich vám dá nějaké ty bonusy k zmíněným unikátním dovednostem, boosty zkušeností, různé balíčky a další mikrotransakční záležitosti, však to znáte.
Nicméně pouze dražší edice X-Factor přichází s takzvaným dvojím nárokem, tedy že ji budete moct hrát na obou generacích jednoho zvoleného výrobce konzolí. Pokud si pořídíte standardní edici pro PlayStation 4, na PlayStationu 5 si ji nezahrajete a nevypadá to, že by se plánovala jakákoliv možnost upgradu.
Zároveň existuje nepříjemné omezení přenosu vašich dat z PS4 na PS5. Přenést půjde pouze postup z vašeho HUT Teamu, konkrétně „20 hráčských předmětů a jeden kouč“, jak se píše ve vysvětlujícím textu. Zbytek vašeho postupu se přepočítá na jakési skóre, z nějž se určí, kolik dostanete balíčků Ultimate Teamu jakožto náhradu.
Abyste ale mohli výše uvedené provést, musíte si HUT Team vytvořit nejprve na PlayStationu 4/Xboxu One, až poté na PlayStationu 5/Xboxu Series X|S a navíc musíte počkat až do letošního prosince, kdy bude přenos dat poprvé umožněn. Aby toho nebylo málo, budete mít jen jednu jedinou možnost svá data přenést jedním směrem, ze starého hardwaru na nový. A já se ptám, nešlo tohle všechno udělat jinak a lépe?