Breakaway
První a zdaleka nejdetailněji popsanou hrou Amazon Game Studios je Breakaway. Mytologická online akce, kdy se proti sobě postaví dva týmy po čtyřech hráčích. Breakaway chce být rychlá hra, kdy mají jednotlivé zápasy trvat pouhé čtyři minuty, týmová, protože se bez spolupráce jen těžko obejdete a sociální. Od počátku vývoje, který začal ještě před nákupem Twitch.tv Amazonem, chtěli vývojáři počítat s nějakou streamovací technologií už při základním designu hry.
Alespoň to tvrdí v tiskové zprávě a na webu hry, kde se mimo jiné píše, že na Breakaway by se mělo prý stejně tak dobře dívat, jak se bude hra dobře hrát. Což je v posledních letech zlatý grál všech multiplayerových her, které si chtějí vybudovat silnou komunitu. Ne každá dobrá multiplayerová hra je totiž zábavná také z pohledu nezúčastněného diváka, což se zase skvěle daří třeba Hearthstone.
Breakaway bude stát na hrdinech, ale vytvářet si je nebudete a nepůjde ani o anonymní vojáky. Naopak se zde ujmete role drsného gladiátora Spartaka, čarodějky Morgan Le Fay, nebo krvežíznivého válečníka Vlada Napichovače. Každý hrdina má své unikátní schopnosti, kdy například Spartakus může vyhodit nepřátele z mapy, Morgana je předtím zpomalí či oslabí a taková Alona umí své spoluhráče léčit.
zdroj: Archiv
Finální počet hrdinů zatím známý není, ale ve výsledku jich málo asi nebude. Co zatím víme, je počet tříd. Ty základní jsou tři a následně se dělí na několik vedlejších kategorií. Válečníci na blízko tak spadají do kategorií Tank, Fighter, nebo Assassin. Postavy s útoky na dálku se zase mohou ujmout role Shooter nebo Nuker. A nakonec tu máme klasické Support hrdiny, kteří mohou své spoluhráče buď léčit a posilovat, nebo naopak oslabovat a kontrolovat nepřátele.
Jedním z prvků, kterými se chce Breakaway odlišit od žánrové konkurence, jsou tzv. „buildables“. Struktury, stavby a věci, které může každý hrdina na mapě postavit a ostatní toho mohou využít. Ať už jde o katapult, velkou zeď, rampu, svatyni, trampolínu, past či vězení, cokoliv jde využít ve svůj prospěch či neprospěch soupeřícího týmu. Některé jsou jen dočasné a jednorázové, nicméně většina z nich jsou permanentní přídavky do mapy, které jen tak nezmizí a zůstávají stát i mezi jednotlivými koly zápasu.
Nepřítel vám může vaši stavbu samozřejmě zničit a vy zase můžete využít schopností jiných hráčů a naskládat je na mapu tak, až vytvoříte jakési kombo. Nebo se pomocí trampolín a zdí můžete dostat do jinak hůře přístupných míst. Ze zničených staveb tohoto typu, nepřátel, či z cíle zápasu, kterým je mimochodem zabrání a přesunutí Relicu na Relay, dostáváte mezi koly mince. Ty pak můžete investovat do zlepšení síly, mrštnosti, životů, či dalších atributů vašeho hrdiny.
Zmíněný Relic tak zde supluje klasickou vlajku jako v CTF, jen s tím rozdílem, že při nesení Relicu nemůžete útočit. Můžete ho ale vyhodit a třeba ho tím přihrát spoluhráči, jako ve fotbale. Stejně jako hrdinové, měly by být známé a zajímavé i mapy. Vývojáři se zatím podělili jen o El Dorado, Atlantis a Styx, ale další na své oznámení nenechají dlouho čekat.
zdroj:
tisková zpráva
Twitch
Breakaway a nejen ta, bude v době svého vydání podporovat několik nových funkcí Twitch.tv. Jednou z těch hlavních je Stream+, tedy nová interaktivní konzole, díky které si budou moct hráči získávat body loajality, které mohou sázet na určité klíčové momenty zápasu. Další body získáte také například za účast v anketách na Twitchi, nebo jen za to, že na daném kanále zůstanete určitou dobu.
Druhou streamovací novinkou je Metastream, který dá hráčům i divákům přístup ke statistickým datům tekoucím ze hry v reálném čase. Streameři si tak budou moct pro svůj kanál vytvořit vlastní grafickou nadstavbu. Broadcaster Spotlight je zase cílená na hráče, nikoliv streamery. Spotlight vám dá jasně najevo ve chvíli, když se daný zápas streamuje a umožní vám připojit se k probíhajícímu streamu jedním kliknutím.
Poslední novou funkcí je Broadcaster Match Builder, kdy budou moct streameři zvát diváky do svých her a následně zápasy jednoduše streamovat. Do alfy Breakaway se můžete přihlásit na oficiálním webu hry. Příliš mnoho obrázků či videí ze hry zatím není, ale další na sebe jistě nenechají dlouho čekat, vzhledem k blížící se alfa verzi. Breakaway má na svědomí bývalé studio Double Helix, které svého času koupil Amazon a které naposled udělalo Killer Instinct pro Xbox One.
zdroj: Archiv
New World
Druhou nově oznámenou hrou od Amazon Game Studios je sandboxové MMO New World, které si klade za cíl poskytnout hráčům co největší svobodu. New World si nebude hrát na předpřipravené role, jasně definované RPG prvky či lineární postup. Váš herní osud je na vás, ostatních hráčích a živoucím prokletém světě koloniální Ameriky 17. století.
Historická fakta tu jdou ale stranou a namísto akurátního prostředí, postav a dobových technik nastoupí na scénu fantasy prvky a monstra. Jak se s takovým světem poperete by mělo být kompletně na vás. New World vám dá podle všeho poměrně velkou svobodu a tak by se zde mohli najít jak po akci lačnící hráči, tak pacifisté, či kdokoliv mezi tím.
V rámci světa budete moct s ostatními hráči spolupracovat, tvořit skupinky a vyrážet na lov monster do divočiny. Nebo si z toho uděláte prostý survival a postavíte se všem těm monstrům a nepřátelsky naladěným hráčům sami, bez pomoci druhých. Tvůrci slibují neustále se měnící herní prostředí, na které má mít vliv denní doba, počasí a v neposlední řadě také roční období.
Vývojáři sází hodně na spontánní situace a spontánní hratelnost, které chtějí podpořit bohatými sociálními funkcemi a samozřejmě již zmíněnou integrací Twitch.tv. Její funkce zde ale nejsou popsané tak do detailu, tak jako v případě Breakaway. Stejně tak neznáme ani datum vydání, či alespoň spuštění případné alfa či beta verze hry.
zdroj: Archiv
Cruicible
Třetí a poslední novinkou Amazon Game Studios je Cruicible, o které se toho ví bezkonkurenčně nejméně. Zatím víme jen to, že půjde o týmovou střílečku z pohledu třetí osoby, kdy se proti sobě postaví dva týmy po šesti hráčích. Vyhraje ten kdo přežije až do konce, tedy variace na mód Last Man Standing.
Ve hře bude několik hrdinů, které si budete moct upravit a pak s ostatními hráči utvářet spojenectví. Ta půjde ale v průběhu zápasu i přerušit a spoluhráče zradit. Dynamika zápasů by díky potenciálnímu vrážení si nožů do zad mohla být zajímavá, ale ze hry zatím nemáme téměř žádné materiály.
Zápasy bude mít vždy možnost oživit jeden hráč navíc, který se nebude soubojů účastnit přímo, ale bude mít roli „režiséra“ – v jeho moci bude aktivace různých událostí v rámci herního světa. Ty budou mít přímý dopad na zbývajících dvanáct hráčů, kteří se s dopady jeho rozhodnutí budou muset umět nějak vypořádat. Stejně jako v případě Breakaway i New World se zde počítá s integrací Twitch.tv a celá hra běží na enginu Lumberyard. Datum vydání je zde pravděpodobně ještě daleko.