Ačkoliv se první obrázky chlubí především bitvami, jež evokují sérii Total War, na níž ostatně oba výše zmínění během své třicetileté praxe v herním byznysu pracovali, základ Oriental Empires bude spíše připomínat Civilizaci, což ostatně naznačuje i hexová mapa Číny. Začnete se svým malým národem či kmenem a z prvního osídlení z něj budete vytvářet stát a třeba i mocnou říši, která následně dobude celé území.
Vzhledem k tristnímu stavu českých osnov v kontextu dějin států na východ od nás si často hráči neuvědomují, jak složité a turbulentní časy zažívala Čína ještě před přelomem našeho letopočtu a jak moc roztříštěné toto území bylo. Oriental Empires vám umožní stát se vůdcem jedné ze šestnácti frakcí, s níž se vydáte vstříc svému historickému osudu. Úspěch nebude zaručen jen vojenským postupem, ale také diplomatickým jednáním. To ale samozřejmě nejlépe podpoří funkční, prosperující ekonomika, která může dát vzniknout velkým armádám.
Ty se následně střetnou v bitvách klidně tisíců mužů, které už hodně evokují zmíněný Total War . Samozřejmostí dnes už je i rozličný výzkum, který budete moci soustředit i na kulturu, filosofii i náboženství. Ostatně, jsme v Číně, ne? Popis hry působí, že ačkoliv nejlépe vypadají obrázky z bitev, základ bude tkvět ve správě státu a jeho vývoji. Jako císař budete moci vynášet edikty, balancovat s jednotlivými mocenskými středisky, aby byl stát stabilní a samozřejmě se budete snažit přehoupnou do nové éry, kdy se odemkne nový typ technologií apod.
Ve hře bude přítomná jak historická kampaň na reálné mapě daného území, tak i skirmish mód, který vám nageneruje náhodnou mapu, to pro případy, když se vám hraní na tom samém geografickém plácku zají. Momentální plány na vydání Oriental Empires hovoří o early access verzi, která vyjde v létě tohoto roku. Myslím, že se máme nač těšit, protože tenhle kousek zní díky zasazení více, než zajímavě a originálně.